tisdag 6 december 2011

Nya "uppfinningen", gubbkeps i retrotyg!

Min brorsa har senaste åren gått runt med gubbkepa precis som alla andra musikmänniskor i yngre medelåldern. När han tappade favoritkepsen på tunnelbanan kom jag på den ultimata presenten!

Mönster: Slaktad klassisk gubbkeps från loppis.
Tyg: Gardin i lysande röd-orange färg.
Jag tyckte idén var så bra att jag sydde några till julmarknaderna. Just den här är för liten för min bror och för stor för rufsiga barn men passade min kollega på bilden. Kollegan tyckte den var alldeles för färgglad men gick med på att modella.
Här kommer bilden på mitt bord jag inte vågade visa igår. Varför visa den nu? Jo, vår beskäftiga mor har berättat för sin son vad jag sysslar med. Häpp.

Min äldsta dotter lär sig sy av en fantastisk quilterska som hade bordet bredvid.
Frågan är om människor är redo för upcyklade gubbkepsar? Jag har bara sålt en enda på två marknader. Å andra sidan var tjejen som köpte den här skitsnygg i sin grågröna före detta ikea-kudde.

Glöm inte att länka tillbaka om ni börjar sy såna här!

10 kommentarer:

Kånkarong sa...

En sån har jag haft på att-göra-lsitan hur länge som helst! Kul att se hur det blev. Hade en i brun manchester från HM till storebror när han var liten och den har legat i syrummet i väntan på att bli slaktat, men jag kommer ju aldrig till skott. ;) Har också tänkt att man kan göra en sån där med skydd för öron och nacke. Tror faktiskt det finns på en del riktiga gubbmodeller, en panel man fäller ner liksom när det blir höst och vinter!

od Andulky sa...

Grymt snygga!!

Nusse sa...

Jättefina!

Re-dizain sa...

Skitsnygga!! Gillar den broderade soo ;-)

Pyssellycka sa...

Hur coola som helst!

Heimlaga sa...

Roliga!

retrostuff sa...

Supersnygga! Tror minsann att en är i grönt pompejatyg också :).

Randiga Tråden sa...

Jätte snygga, vilken bra ide.

Retroknappen sa...

Vilka snygga kepsar! Konstigt att de inte gått åt på marknaderna. Har du några att sälja nu?

Y sa...

och där var jag inte alls först - http://vishlawear.blogspot.se/search/label/Kepsar

Kanske tur att jag inte sålt fler :)

Related Posts with Thumbnails