onsdag 28 december 2011

Julklappar

Pappan i julkalendern förra året hade en underbar julig väst. Hela direktörsfamiljen för Gyllene Knorren hade fantastiska färgglada kläder men det var den här västen som min man fastnade för. (Länken leder till bokförlagets blogg där någon annan glad pappa verkat fastna för samma glammiga paljettväst.) En sådan väst borde enligt min man räcka som julklädsel. Han var helt enkelt ute efter att slippa bära tomteluvorna min mor delar ut innan jullunchen. Smart kille.

Jag sydde tre herrvästar inför julmarknaderna men sålde ingen i vanlig ordning. Svärfars väst fastnade inte på bild men jag lovar att han var skitsnygg! Västen ovan var den sobraste och blev en uppskattad present till min brorsa.

Mönster: Slaktad herrväst från Myrorna
Tyg: Duk från loppis och acetatfoder från bästa Bibbi.
Brorsans gubbkepa i tyg från cordinata, via loppis, förstås. Kanske lite väl färgglad, men den passar på jul.
Nu är sista hemliga presenten från julmarknaden avslöjad.

4 kommentarer:

Gekko sa...

Cool keps och schyst väst! Vilka härliga presenter du ger bort!

Heimlaga sa...

När jag såg bilden på västen i litet format i läslistan associerade jag till folkdräkter! Kul med julkläder!

Maria sa...

Kul idé med en återbruksväst, har inte sett liknande. Och kepan var ju också cool!

metamorphosis sa...

Alltså, jag är väl egentligen för saker som är mångsidiga och alltid funkar - men det är ju helt underbart galet med en speciell julväst att jag bara smälter!

Related Posts with Thumbnails