tisdag 27 september 2011

Höst

Nu är det verkligen höst, men en solros lyser fortfarande upp vår trädgård.
Den här kjolen i höstfärger stl 42/44 finns snart på HandlaFörLivet. Surfa dit och shoppa loss!
Sömnaden går trögt. Det känns som jag drunknar under högar av trasiga barnkläder. Det känns fel att sätta igång med nöjessömnad när det finns så många måsten i travarna. Idag hade döttrarna matchande strumpor och lagade jeans respektive en kjol jag sydde av ett par trasiga för korta jeans. Rosen som täckte ett hål på knät fick vara kvar.
Sy gardiner måste vara bland det tråkigaste som finns. Vi har varit utan sovrumsgardiner i ett halvår och visat upp oss som i ett akvarium. Men nu får både vi och grannarna se pompejor i höstfärger. Jag valde min mest blekta gröna längd för att den skulle passa bredvid de bruna.
Jag tror det här är alla färger som finns på mörk botten. Golvet är förresten i bambu. Miljövänligt trots frakten från Kina och skitsnyggt om ni frågar mej.
Gardinerna klår definitivt utsikten. Möjligen undantaget solrosen.

7 kommentarer:

ria-ra sa...

Å vilken galet härlig gardinuppsättning...älskar Pompejan!!!

Heimlaga sa...

Tjusiga gardiner! Men jag håller med, det är tråkigt att sy gardiner!

Lilla Anka sa...

Häftig bild på solrosen!!!
Så kul att kombinera alla "Pompejorna"! Snyggt!

Gila sa...

Underbara gardiner och härlig solros! I like! A lot!

Hello sa...

Oj, oj, oj så många härliga pompejor! Vilken skatt!

Sanna sa...

Oj oj märks att det var ett tag sedan jag var in här och spanade..himmel va mycket fint du har pysslat och donat med sen sist.. =)

Kraaaaam
Sanna

rino sa...

Wow, vilket fönster!
Vad vackra de blev när ljuset lyser igenom.

Det finns fö en till med mörk botten, en roströd vacker sak.

Related Posts with Thumbnails