onsdag 27 april 2011

Kvittot, var det ja

Det är så sällan jag bloggar att jag förtränger mina löften. Hela Indienresan börjar kännas avlägsen nu när sommaren nästan är här. Meeen här ser ni kvitto på tre sidor från en tygaffär i Delhi. Mina kvitton från jofotex och stoff&stil har nog fler poster men de är inte lika snyggt rosa.
Detta är en sari-disk i en enorm tygaffär i Alappuhza. Understa våningen var skjorttyger och lunghis, mellanvåningen ett hav av saris och den mest besökta övervåningen kunde man köpa färdiga kit med broderade eller färgglada tyger till den traditionella kvinnodräkten med tunika, byxor och sjal.
Nere till vänster ser ni kit (byxa, tunika, sjal) och längst ett par saris på 6 m vardera. I Delhi blev det mer västerländsk shopping, kläder, gympadojjor till hela familjen och ett par nya resväskor. Resten av familjen gick och tog en glass medan jag löpte amok i tygaffären där jag äntligen fick kombinera mina inköp själv. Guldtrycken slits snabbt i tvättmaskinen men tygerna kostade 10-20 kr/m och är riktigt vackra.
Kunde inte låta bli att visa lilla kusinens partykavaj. Indiska småtjejer springer ofta runt i prinsessklänningar med strass, volanger och rysch. Jag tyckte det var så roligt att se den manliga motsvarigheten. Klart killar ska ha bling!

1 kommentar:

Pyssel på Torp sa...

Vad härligt det ser ut!! Själv åker jag till Kina i höst och ser fram emot tygshopping där. Vi ska till kända silkestrakter.

Related Posts with Thumbnails