tisdag 18 januari 2011

Storasysters vårkollektion

Hon har designat själv, förstås.

Mönster: Raglanskärning från Ottobre 1 2006 och resten frihandsklippt. Här minskade jag ner halsringningen så att den sitter okej.

Tyg: Rosa stretchfrotté från Ohlsson, hjärta från mjukatyger och kantband från jny
Minus: Det är frustrerande när minimala ojämnheter i kantbandet gör att maskinen plötsligt stegrar sig. Efter flera försök fick jag iallafall till kantbandet i halsen.

Plus: Nöjt barn. Hon bor i sin mjuka klänning.

På nedre bilden skymtar fler delar i plyschfamiljen. Alla bor i sina velourbrallor. Jag i mitt syrum och övriga framför Lego Harry Potter.

5 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Vad härligt att hon designar själv! Den blev jättefin och ser väldigt skön ut!

Thea sa...

Jättefin!

IA Nyckelpiga sa...

Ljuvligt mysig. Tycker mycket om. Kul att hon designar själv.

Mimmi sa...

Underbart fägglad - helt i min smak!

Mimmi sa...

Underbart fägglad - helt i min smak!

Related Posts with Thumbnails