måndag 3 januari 2011

Nu är glada julen slut, slut, slut

Men jag har en sån här kudde kvar att sy. Mamma fick denna i julklapp och ville gärna ha en matchande.
Tyg: Grytlapp, duk och gardin som "upcyclats".
I mellandagarna invaderade jag och döttrarna familjer med barn i samma ålder. Mammor hinkade kaffe och rödtjut medan barnen lekte stilla med sina nya julklappar.

Okej då, barnen sprang runt och busade men det föregående lät mer passande i en prydlig handarbetsblogg.

En underbar liten tjej med skottlandsanknytning fick en volangkjol som hon satte på sig direkt.
Tyg: Gardin, servetter och det klassiskt rödrutiga kommer från Stoff&Stil. Jag köpte tyget förra året för att sy punkig kjol till storasyster men hon är fortfarande i sin rosa period. Jag trodde alla ungar blev små-gother med svart tyll och nitar lagom till förskolestart. Hon har hur som helst katastrofalt lite kläder som både passar och godkänts. I mitt syrum ligger nu högar med godkända tygkombinationer. Jag ska bara bli sams med bandkantaren till min CP. Det kanske är läge att hänga på det här nyårslöftet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag vill ha en CP. Skulle köpt en sån istället för att lägga svinmycket pengar på att åka till hajar och få magsjuka..........
Tänk vad många maskiner jag kunde köpt för dom pengarna och en massa tillbehör. Skit.
/Klockarbarn

ikketikketheo sa...

Älskar kudden! Alla dessa fina jultyger här på din blogg. Blir man glad av :)

Maria sa...

Fint du sytt!
Svårt med kläder. Min fyraåring är redan superbestämd med vad hon tänker ta på sig. Jag törs knappt handla kläder åt henne om hon inte är med längre...

Related Posts with Thumbnails