söndag 9 januari 2011

Mössmastodont-inlägg

Alla mössor ni ser här tillverkades till julmarknaderna. De som inte såldes finns nu på min försäljningsblogg, LappenBak.blogspot.com.

Det har blivit några mössor och muddbyxor under hösten som aldrig fastnat på bild. Mössor är perfekta presenter och muddbyxor är så himla lätta och snabba att sy.
Den orangeröda barnmössan är den enda mössan med dalahästar som finns kvar. Kolla här om du vill köpa den.
Jag begriper inte varför rosmössorna var så opoppis. Jag sålde inte en enda men jag har fått många komplimanger för min egen röd/rosarandiga ni kan se här. Den grålila behåller jag själv men resten finns på LappenBak.
Det syns alldeles för väl att mössorna var nerpackade innan jag kom ihåg att plocka fram kameran. Tur att det är min mössa som är skrynkligast.
Hälften av alla lila mössor såldes. Lillasyster var överlycklig när hennes favoritmössa fanns kvar.
Hennes favorit var förstås hästen med rosa man. Jag gillar den med randigt hår, då färgerna passar så bra med det blommiga tyget. Just den mössan såldes till en kvinna som julklapp till ett barnbarn. Den enfärgade är till salu om den inte hinner bli present på något barnkalas.

8 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Vilka härliga mössor! Helt unika!

Marina sa...

Vilka roliga applikationer! Jag har inte tänkt på att man kan använda bomullstyg till applikationer.

Thea sa...

Superfina!!

Åsa Tidqvist sa...

riktigt coola! de med rosor gillar jag skarpt! den grön-vit randiga!!

Randiga Tråden sa...

Underbart söta.

Fangoria sa...

Vilka läckra mössor, så fina och unika!

Gerda sa...

Alltså dalahästmössorna - sjuuukt snygga!!!

Pernilla sa...

Jag skulle LÄTT ha köpt en rosmössa! Supersnygga!

Related Posts with Thumbnails