fredag 7 januari 2011

Man får härma sig själv!

Eller ska det kallas produktutveckling? Den här hättan var förra årets näst mest kommenterade inlägg. (Mest kommenterat var förstås styrolitkatastrofen i våras. Kolla om ni inte redan sett eländet. Jag unnar er skrattet.)

Den gamla hättan syddes till en halvstor bäbis och passade förstås inte alls lilla fina kusinen. Då var det bara att sy en ny. Jag hoppas verkligen att hon inte hunnit växa ur den redan. Min brorsa är ju rätt tjockskallig.
Mönster: Gunther. Den här gången vändsydde jag hättan för att slippa sliriga kantband och det blev helt klart en förbättring. Knytbanden är påsydda och de är hela skälet till att jag tog mej i kragen och sparkade igång bandkantningsapparaten.
Tyg: Spillbitar tjock äkta vadmal. Foder och knytband i jny-designs kaniner och matchande interlock.

Minus: Jag borde trätt om overlocken innan jag sydde fodret. Nu syns den vita tråden alldeles för väl.
Plus: Bror och hans sambo gillade verkligen den för stora hättan. Det är roligt att sy när man i förväg vet att presenterna kommer uppskattas.

Trevlig helg!

9 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Ljuvlig.

Heimlaga sa...

Tjusigt hantverk!

GOBLIgobli sa...

Åhh LOVE!!! Vilket hantverk!! Kontrasten mellan det mörka och turkosa gör hela mössan och att du orkar brodera för hand. :-D
39 av 10 möjliga!

Strömming sa...

Jag kallar det produktutveckling! Helt underbar! :D

Helena sa...

Den blev jättefin! Helt klart produktutveckling :)

Pyssellycka sa...

Helt underbar och säkert jättevarm och go. Du broderar verkligen fint, vad fint det blev med turkos på vadmalen. Och så har jag läst ditt styrolitinlägg... Fniss... ;-)

Äppel Päppel sa...

Ojojoj! Alldeles underbar! Så himla söt!

TurboNeedle sa...

Förstår att de blev nöjda. Den är ju jättefin!

Thea sa...

Fantastiskt fin!

Related Posts with Thumbnails