söndag 2 januari 2011

Julkläder

Mönster: Eget med inspiration från ottobres gratislinne.
Tyg: Julduk, som nu tyvärr är helt slut.
Västen såldes på första julmarknaden i november.
Matchande byxorna fanns kvar till lillkusinen.
Den här kjolen såldes samma marknad. Tyget är en julduk som är ganska vanlig på loppisarna. Ibland är trycket helt i vitt och ibland är smånissarna svartvita.
Kjolen som syddes av fem dukhörn sparade jag till lillasyster.
Tanken var att hon skulle ha västen till
men skruttungen hade på sig stassen i ungefär en minut innan hon återgick till sin vanliga prinsessklänning. Jag hann iallafall ta en dokumentationsbild framför granen.

6 kommentarer:

Lotten sa...

Vilka härliga barnkläder! Jag gillade verkligen västen med nissarna ;-)

Thea sa...

Vilka härliga och unika julkläder! Och fin bild på dottern!

FlygFulaFluga sa...

Helt fantastiskt fina! Du har verkligen talang för att "se" vad man kan göra för nya plagg av gamla saker - och att få ihop färger och mönster - tjusigt!

Ylva sa...

verkligen fina kläder!
Jag önskar att jag också kunde sy så fint (eller rättare sagt: ha tålamodet att sy)

Gott nytt år!

Fangoria sa...

Urläcker återvinning!!!!

Y sa...

tack! så glad jag blir!

Related Posts with Thumbnails