torsdag 6 januari 2011

Bevis!

Nu har jag kantat med mackapären. Det var ju inte så himla farligt. Fyra hoppstygn och lite stampande på stället får vara godkänt. Hättan förtjänade ett "lappenbak-märke" och CPn förtjänade en klapp.
Hättan har skickats till underbara lilla minsta kusinen. En jollrande, pigg, ljuvlig bäbis på två månader. I julas stal hon mitt hjärta.

Mönster: Orginal-Gunter. Tack Pejgan för lånet!
Tyg: Jag tror det blommiga tyget kom från MG-tyger på syfestival. Det turkosa är interlock från jny-design. Många bandkantares favorit.

9 kommentarer:

::: Koolon : sa...

Fint! Turkos och rött är en favoritkombination.

FridoLi sa...

Det ser ju ut att ha gått jättebra!! Ser helt perfekt ut!
Åh jag vill också ha en coverpro med kantbandsmojäng :-D ! Det ser så smidigt ut och kommer nog spara mycket tid!

Randiga Tråden sa...

jätte söt är den.

Helena sa...

Vilken söt liten en:) Fint med det turkosa kantbandet till de röda blommorna!!

Åsa Tidqvist sa...

jättesnygg kombo! det blev ju himla fint det där, tänk om jag skulle INFÖRLIVA mitt löfte också... ;)
undrar om din turkosa tråd, är det overlocktråd? vart har du köpt den i så fall, letar o letar efter just turkos overlocktråd men hittar inte någonstans!!

Pyssellycka sa...

Jamen det gick ju superbra! Vad fantastiskt fin hättan blev! Får lite längtan till sommaren bara...

Re-dizain sa...

Fin, gillar färgkombinationen...men dom underbara tvådelade det som du gjort till tjejerna av gamla juldukar är bara så top!!!!

Benglan sa...

Tjoho vad bra att du "vågade"!
Själv kommer jag inte längre ihåg hur livet var utan kantbandsapparat :)

Y sa...

tack alla snälla!! Åsa, tråden är närmast blå och kommer från bibbi som alla mina trådar

Related Posts with Thumbnails