måndag 17 januari 2011

Avtomtat

Alla tomtar är borta men julstjärnorna finns kvar. Rosa julstjärnor och tulpaner ger mer vårkänslor än julstämning, iallafall i blå bitossikrukor.
Färgkombinationen går igen i tröjan.

Mönster: Ottobre 1 2006
Tyg: Rosa hjärtan från Ohlsson. Kantband i interlock från jny

Minus: Massa. Modellen som tidigare varit så bra i mindre storlekar var nu alldeles för vid och halsringningen var grotesk. Det blev inte bättre med kantband i stum interlock och elastiskt ribbat tyg i själva tröjan. Nästa gång ska jag kanta i muddväv. Dessutom fick jag mängder hoppstygn på dekorationssömmarna, men till sist blev det godkänt. Sen undrar jag som vanligt hur jag kunde lämna den andra tygbiten kvar på Ohlssons.

Plus: Färgerna. Jnys interlock som går att skära i spiral så man garanterat slipper skarvar på kantbanden. Theas tips hur man kantar raglantröjor.

5 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

guuud så underbart fin tröja det var!! vilka underbara färger ihop.
du skriver att tyget är från ohlssons, på rulle lr i stuvarna?=) mina döttrar skulle ääälska detat tyg =)

Heimlaga sa...

Se där, återigen ett exempel på att man oftare ångrar ett tyg man inte köpte än man ångrar de man köpte! Jag brukar tänka på det när jag går i tygaffärer. Det är dock inte så bra för hyllorna i syrummet. Eller skrivbordet, golvet, garderoberna, tvättstugan... Just nu är det tyg över allt.
Härliga färger!

retrostuff sa...

Hur läckert som helst med tulpaner till julstjärnorna. Jag tycker tröjan blev superfin... tur att du köpte det här tyget i alla fall!

Äppel Päppel sa...

Jättefin tröja i härligt, snyggt tyg! Super!

Hello sa...

Jag tycker det var jättesnällt att du lämnade kvar den till mig! ;) Då kan jag också sy en så här fin tröja! Och jag är ju då förvarnad om att det kan vara svårsytt med modellerna. Jag anade nästan det med tanke på tygets kvalité, sas.

Related Posts with Thumbnails