fredag 10 december 2010

Mera bytt

Klockarbarn frågade i somras (sic!) om någon ville göra ett byte. Jag kastade mig över förslaget eftersom jag tappat min favoritmössa på tåget. Favvoluvan var i något sorts syntetmaterial, blåspräcklig, noppig och egentligen ganska ful. En klassisk tantbasker som jag drog ner över öronen. Mamma hittade den på loppis och jag hade använt den i nästan 20 år innan den försvann. Maken var rätt nöjd när han slapp se "kukluvan" (hans benämnning, ni kan ju gissa varför) men jag frös som en hund. Förra vintern var kall och inga andra mössor dög.

Nu har jag uppgraderat! Hundra gånger om! Favoritfägen, som lillasyster kallar "svinröd". Ljuvligt mjukt ullgarn. Matchar nya kappan. Perfekt passform som inte plattar till hår men ändå sitter på. Jag är så jäkla nöjd med både mössa och bonusvantar! Tur att klockarbarn ser nöjd ut i sin klänning.

Jag funderar på att brodera något på vantarna. Tyvärr missade jag broderikaféet förra veckan. Så vansinnigt mycket att göra på jobbet. Men jag önskar mig brodösens bok i julklapp. Hon har förresten en utlottning just nu där man kan vinna ett ex.
På söndag är det en ny liten julmarknad i vår lilla pendlarhåla. Jag har bokat mig för ett bord på torget. Dumt nog sydde jag ytterligare en vuxenkjol idag. Vuxenplagg på utomhusmarknad. Doh! Men den blev rätt söt. Säljs den inte lottar jag ut den och något barnplagg för att fira tre år som bloggare. Kolla in på bloggen på måndag!

3 kommentarer:

Gekko sa...

sic! LOL!!! :-D

Var din man förresten på något sätt i närheten när mössan försvann? Har du funderat på om den försvann på naturligt sätt eller var det kanske eutanasi?

Och så helt till slut så har mina två godingar hängt över mig och vill gärna ha allt som syns på bild i din header! :-)

Lycka till på marknad imorgon!

GOBLIgobli sa...

fnisssssHAHAHAHAHA!!! Din karl är ju verkligen en hygglo vad kommer till komplimanger!! :-D Transa med kukluva...! (minns en tidigare diskussion från sytråden tror jag.) ;-)
Skitsnyggt hur som helst!

Anonym sa...

yep, jag ser ut som en transa när jag går i höga klackar, enl min så kallade bättre hälft :-D

Related Posts with Thumbnails