söndag 21 november 2010

Vissa jobbar



... och då pratar jag framförallt om barnen. Storasyster har fyllt 6 år och gjorde sin egen illande rosa tårta. Lillasyster snattade hallon och klagade över att hon aaaaaalllldrig fyller år.

Det är en ren slump att båda har LappenBak-kläder på sig. Till och med födelsedagsklänningen var köpt.






Skolbarnet behövde en gympapåse och hon valde en rosa gardin med prinsessor och glitter. Stora tjejen har faktiskt sytt sin påse nästan själv och är ofantligt stolt över detta. Lillasyster ville förstås ha en precis likadan. För att kunna skilja på påsarna beställde jag lila respektive rosa anoraksnöre från bibbi. Och det var ju feeeeeel!! Lila dög icke till fyraåringen. Skrik och panik.

Det kändes orimligt att bildredigerandet skulle ta längre tid än själva sömnaden så jag kapade helt enkelt bort det förhatliga lila bandet på lillasysters påse i redigeringsprogrammet.



Trevligt sällskap gör att man står ut med riktigt jävulusiskt tråkig sömnad. Andra juntetillfället tog jag bara med mig sittpuff nummer två. Hade jag haft alternativ hade jag aldrig sytt den.

Jag var helt säker på att alla barn sov när jag fyllde den med frigolitkulor från loppisfyndad saccosäck. Det dyker fortfarande upp små små kulor efter lillasysters bravader.




Sist kommer hjärtat jag vann här.

Jag ligger lite back i bloggandet men måste visa upp underbara vantar jag har köpt och två för mig extremt lyckade byten. Det krävs bara bilder. Kanske kan jag få sexåringen att fota mej? Hon har ju gjort det mesta annat i det här inlägget.

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Bra! Det är alldeles för lite barnarbete i det här landet. Mera sådant!
Fast jag tänkte inte på lillasysters bravader då, det kanske räcker som engångsupplevelse...

Related Posts with Thumbnails