måndag 29 november 2010

Julmarknadstaktik

Nu har årets julmarknad gått av stapeln. Stort tack till alla besökare, trevliga bordsgrannar och framförallt underbara arrangörer som inte bara fixade en marknad utan även gav mej finfina blommiga 70-talstyger!!

Då jag sydde upp några vuxenplagg fick jag stå inomhus, nära provhytten. Nu var det inte en enda människa som provade ett enda plagg, vilket jag väl hade räknat med i kylan. Men det var enormt skönt att smita undan snön och mörkret ute.
Den här kjolen syddes av en gardin med besparing i brun lakansväv. Modellen är inspirerad av en kjol från LongTallSally. Den är lite kort och lite trång men jag behåller den ändå för att pigga upp julbordet på jobbet imorgon. Långa bruna stövlar tror jag det blir som tillbehör.
Den här kjolen är sydd i bordsduk med spets från en gardin och finns numera hemma hos lördagskvällens värdinna. Den tredje kjolen syddes med mamma som baktanke. Den blir perfekt till henne, tror jag.

Nu har jag bloggat i 3 år och det är läge för en liten utlottning. Håll ögonen öppna dom närmsta dagarna!

15 kommentarer:

ikketikketheo sa...

Inte alls för kort och skitsnygg!!

Pyssellycka sa...

Åh, vilka snygga kjolar, verkligen juliga :-)!

Singh sa...

Vrålläckert! Varför inte ha de röda stövlarna till?

Helena sa...

Supercoola kjolar!!! Du lär definitivt pigga upp julbordet i den där:)

Junebacken! sa...

Den översta kjolen är bara för underbar! Den är precis lagom lång! Jag tycker faktiskt att den andra kjolen är lite för lång. De är jättefina båda två men den med tomtarna är helt underbar!! =D

Evasleva sa...

Vilka fina och roliga julkjolar!

Anonym sa...

tack alla snälla!!!! Jag hann inte hem mellan jobb och julbord så kjolen fick tyvärr stanna hemma. Den bruna är absolut fel längd på mej, men jag är 190 cm och det mesta sitter annorlunda då
/Y

Marina sa...

Vilka snygga kjolar! Kul att använda gamla julgardiner!

Jag har lagt till din blogg på min blogglista.

//Marina

Kati sa...

Jättesnygga kjolar!! Jag gillar verkligen den översta, den är grym!

Hello sa...

Vad synd att du inte hann hem och byta! Den är jättefin och längden passar dig utmärkt. Den bruna kjolen på en som är 170 cm, känns som en helt ok längd och då är den också snygg!

Carro/mysigtdesign sa...

Jättesnygga!

Maria sa...

Härliga kjolar!

Åsa Tidqvist sa...

hej å hå så snygga kjolar!! gillar den första med hjärtan absolut bäst!!

Erica sa...

oh wow vilken snygg kjol den första!! Verkligen skitsnygg. Skulle verkligen själv vilja ha en sån!!!
Den andra kjolen var också väldigt fin, men den första blev jag kär i :)

h/saltaste bönan sa...

Jag också!

Related Posts with Thumbnails