måndag 6 september 2010

Sommarens sista projekt

Smockbyxor är egentligen ett ganska korkat plagg. Barnets axlar är oskyddade från solen och brallorna är småkrångliga att ta sig ur på egen hand. Samtidigt är det ett otroligt gulligt plagg.

Inför marknaden sydde jag ett provexemplar men kom inte längre än så. Det här tyget är alldeles för tunt för att sy och sälja men lillasyster blev jättenöjd.
Mönster: Förlängda meedom.
För att inte frestas att sy mer i alldeles för tunt tyg strimlade jag resten tillsammans med ytterligare två tråkiga påslakan. Inspirationen är förstås frostadesign och bloggare. Jag hade inget mönster när jag satt i bilen och virkade. Det syns om man tittar noga, så låt bli det.

6 kommentarer:

Lotten sa...

Mattan ser jättefin ut tycker jag! Jag är superimponerad av att du virkat så fint utan mönster...

Smock skulle jag vilja prova att sy.... Hur gör du det? Är det med resårtråd i undertråden på maskinen...?

Anonym sa...

Den blev ju jättefin mattan. Hur tunna strimlor gör du av tyget?
/Klockarbarn

Karin på Ösäter sa...

Visst stämmer en tygälskares försvarstal! Man har alltid användning för tyg remsat eller tillklippt. Rar gla´ tös och fina mattan, vem kan begära mer.
Hälsningar Karin på Ösäter

rino sa...

visst är det frestande att sy av alltför tunna men fina tyger... Mattan var cool, jag skulle aldrig orka göra nåt sånt, imponerad

Maria sa...

Jättefint! Skickligt att få till en matta utan mönster, jag har försökt men det blev bubbligt...

Re-dizain sa...

Så fin matta!!!
En sådan dress har jag köpt till Noa i Vintage serie på kapahl men hon vägrar använda den...fin fin!

Related Posts with Thumbnails