fredag 13 augusti 2010

Hommage à pillowmine

Hösten för två år sedan fick jag pillowmines visitkort och föll handlöst för deras kreativitet. Numera finns kuddar med gamla broderier överallt men pillowmine.com leder ännu i mina ögon.

Här är en samefarbror som jag tycker påminner om deras "rosa sjöman". Deras gubbe har funnits till salu i två år så det är kanske inte någon större överraskning att min farbror inte såldes på marknaden. Nu finns min version att köpa i Uppsala hos Mina Widén i hennes ateljé ovanför Kulturkafét på Sysslomansgatan 1. Åk dit och handla!! Där finns saker från Mina själv, hennes ateljekollega Aurora, heltklaart med flera. Själv har jag haft alla badgrejjer i en sån här hela sommaren.
Kudden är 40*40 cm och stängs med dragkedja. Bollfrans, band, dragkedja, broderi och gardin från loppis. Jag blev riktigt nöjd med hur de två små gula bollarna i hörnen matchar de gula strecken i gardintyget och på mössan i broderiet.

2 kommentarer:

Nina/littleperky sa...

Snygga kuddar, gillar färgskalan på dem.

Heimlaga sa...

Cool badkasse du haft! Eller snarare kroppstempererad kanske...Jag kör med kaffeväska som badkasse.

Related Posts with Thumbnails