lördag 31 juli 2010

Rojalistisk kudde

Kvällen innan marknaden kom jag på att alla loppisfyndade broderier med små röda stugor låg kvar på hyllan. Inte ett enda hade blivit kudde. Vi bor i sommarstugeland och jag hade samlat broderier i ett år. Skit också. Det var kvällen efter prinsessbröllopet och inspirationen var rojalistisk. Allt utom tråd och innerkudde från loppis, som vanligt.
Den såldes inte på marknaden men passade fint som tack till lilla mamma. Här ser ni var den hamnade, i mina föräldrars sommarstuga. Den översta bilden togs under ett tillfälligt uppehåll i skvalandet. Ekmöbeln var dyngsur men himla vacker. När det regnar konstant är livet bättre utan utedass, så nu är vi hemma igen.
Kanske får jag ändan ur och fotar resten av kuddarna från marknaden.... Fyra obloggade skymtar.

3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Vilken perfekt kudde i den miljön!

Helena sa...

Superläckra kuddar!!! Gammalt på ett nytt sätt:)

Miiaoo sa...

Jag älskar dina kuddar!! Dom är så coola!!

Related Posts with Thumbnails