fredag 18 juni 2010

Säkra kort...?

När jag och lillasyster besökte fina Galleri Hemsytt förra våren kom en lite flicka och drog i lillasysters klänning. "Mamma, jag vill bara ha den här". Lillasyster svepte förnärmat klänning om sig, mamman såg generad ut och jag tror jag tackade för uppskattningen

På söndag kommer det finnas tre grönrosa volangklänningar på marknaden. Några säkra kort finns förstås inte men jag hoppas att det är fler än två små tjejer som gillar grönt tillsammans med rosa. Alla tyger är vintage.
Vår lilla trädgård är grönrosa hela våren. Bergenior och blodhägg i maj och nu blommar rosenhäcken och aklejorna. Synd att det inte går att få med doften i bloggen.

Välkomna på söndag!

4 kommentarer:

FlygFulaFluga sa...

Fina volangklänningar!
Jag går själv å klurar på att sy en till min 4,5 åring - hur gjorde du med de olika våderna - hur mycket längre än den innan är de? Jag funderar på 1,5 gång men det kanske är för mycket?

/Lena

FlygFulaFluga sa...

... föresten, jag har skickat ett mejl med svar på ditt blogginlägg hos mig:)

Miiaoo sa...

Älskar din hare/kaninkudde i förra inlägget. Jag var så säker på att jag hade kommenterat den men det verkar som att jag drömde det då.. Supersöta klänningar har du gjort också!!
Jag har gett dig en award i min blogg också! Har du sett den kanske?!

Mia sa...

Jättesöta volang klänningar jag är ganska säker på att det är många flickor som gillar grönt med rosa.

Related Posts with Thumbnails