onsdag 2 juni 2010

Nåldynan som skickades

Jag följde reglerna för nåldynebytet förutom att jag som vanligt skickade en dag för sent. Det skulle vara något typiskt för givaren, gärna återvinning och jag tror att mottagaren blev nöjd!
I assishantverks blogg finns knapparna med på bild. Min nåldyna var så snabbsydd att jag ville kompensera med lite italiensk lyxchoklad från vår lokala chokladbod förutom saltchokladen jag är totalt beroende av.
Mönstret till nåldynan hittade jag här. Det fick förstås inte vara ifred för lillasysters pennor men gick bra att använda iallafall.

En liten rosa knapp på baksidan. Allt utom stoppning och tråd kommer som vanligt från loppis.

PS: Det kommer bilder från Tunisien. Vi hade det jätteskönt trots blåst och regn (!?)

6 kommentarer:

Fröken 32GÅ sa...

Superfin nåldyna :D

Beata sa...

Nåldynan var jättefin, och banden också!

Helena sa...

Underbar nåldyna...och chokladen ser inte dum ut den heller;)

Assishantverk sa...

Jag är jättenöjd med min nåldyna. Den står på kistan bredvid fåtöljen som jag sitter i när jag ser på Tv och handarbetar. Den används flitigt!
Assi

Miiaoo sa...

Å så fina saker du syr! Jag hade ett bokmärke på din blogg innan min dator kraschade.. Nu lägger jag in den i min blogglkista, i säkert förvar!! www.miiaoosyr.blogspot.com

Ursört nåldyna! Å jag läste om höstbytet från 2008! Det lät jätteroligt ju! Jag blev sugen som tusan på att göra nåt sånt i höst!

Mina Widding sa...

Sicken söt en! Jag borde göra en till mig själv, och det här mönstret var verkligen urfint!
Det verkar förresten som att jag har triggerfinger, ska nog söka upp läkare och se vad de säger... Överansträngning kan det ju bero på också stod det, annars var det ju mest äldre som fick detta... Men nu har det gått så pass lång tid att jag börjar bli tokig!

Related Posts with Thumbnails