söndag 9 maj 2010

Sy-filisarbete

Planen var att styrloitkulorna på bilden skulle hamna i nästa puff men ett par fyraåringar kom i vägen.

Jag köpte tre mjuka fina puffar i Istanbul för ett par år sedan. Fyllning ingick inte men det gjorde bara att de enkelt gick ner i bagaget. Hemma knölade jag ner mjukisdjur, gamla kuddar och annat med polyesterfyllning genom det lilla hålet i botten och skiten sprack! Varenda söm! Inte en enda tråd var fäst. Då önskade jag syfilis på sömmerskorna. Kanske var det syfilis i tredje stadiet som var förklaringen. Puffarna blev hur som helst liggande i förrådet.

Björntråd, skinnål i maskinen, ny dragkedja och en jävla envishet senare är den första sittpuffen klar. Alla sömmar utom "locket" är omsydda. Plus förstås fyllning från loppisfyndad sackosäck.

Sen kom katastrofen.
Vuxna och storasyster sådde gräs och drack kaffe. Jag behöver inte säga vad lillasyster med anhang sysslade med nere i källaren. Sisyfos hade en endaste sten. Vi hade miljarders kulor. Plus heltäckningsmatta och tre ryamattor. Trots grovdammsugare kommer vi hitta kulor i åratal framöver.

20 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Å HERREGUUD!! :-O Då förstår jag! De är snabba de där småligisterna.
(Jag jobbar ff på fb... ) ;-)

Hello sa...

Åh kära hjärtanes!!!!!!! Jag kan garantera att jag INTE hade varit en trevlig mamma i det läget... Om det är nån tröst ;)

Benglan sa...

Det ser helt galet ut! :)

Katarina sa...

OJ!

Myssel sa...

Oj, jag förstår om du kunde hålla dig för skratt när du upptäckte detta.

Bibbi sa...

Huga, ibland är det
gott med vuxna barn :)

BillaBa sa...

Tack för dagens asgarv :-).. Hoppas att du lyckas få bort de små kulorna nåogotsånär.. fast de har ju en tendens att verkligen fastna på ALLT!!

Heimlaga sa...

Aj aj aj! Jag skall väl vara glad åt att vi har vår snö utomhus...

Mimmi sa...

Tack för det skrattet! ;-) Trots att jag lider med dig så kunde jag inte låta bli att skratta högt.

klara07 sa...

OMG :-D
Måste ändå tacka för "varningen" då den gamla saccon här hemma ser ut att ge med sig i sömmarna, kanske dags att göra något åt det. :-)

[K * Design] sa...

Jeeeeezzzzz....gick det öth att få upp? Ni kommer ha kulor forever under lister, i lampor, bakom bokhyllan, ungefär som granbarr och amöbor, de tenderar att föröka sig och aldrig ta slut.

Nette/Rostis sa...

tror inte jag skulle klarat av att titta på mina barn på en stund, men komiskt så här på din blogg :) spillde några vid mitt saccosäck projekt, och fler fastnade utanpå dammsugaren än vad som blev uppsugna......

Helena sa...

Shit! Hur har de lyckats få ut kulorna så där jämnt över hela golvet? Bra att du varnade för de turkiska sittpuffarna, tänkte köpa en när vi var där senast :)

Linda sa...

ooh ooh ooooh, hoohoh. ja jeeeses, vilken röra. En soffa full med oboypulver står sig slätt mot det där. En statisk microduk/dammare skulle nog vara bra att dra överallt.

IA Nyckelpiga sa...

Mannen M och jag sitter just nu och sagarvar samtidigt som vi lider med dej.
Tánk vad kul dom máste ha haft under tiden......

Cilla sa...

Hahahahaha! Så skönt att se att man inte är ensamen att ha ligister! Tänk vilken lycka som måste ha lyst i rummet!

Anonym sa...

oh my god......
Annika

Misan sa...

OMG!!!!

Jag hade nog exploderat om Theo hade gjort så.....

Made By Elliz sa...

OJ! Var tvungen att visa sambon detta och vi skrattade åt det måste jag säga. Jag förstår att det måste ha varit ett j*kla jobb att städa upp!
Är det okej om jag länkar din blogg på min?

Fröken Pyssel sa...

Hittade hit via Popetotrora. Haha, förlåt, kan inte sluta skratta åt bilderna ovan, eller åt din text ;-)

Related Posts with Thumbnails