lördag 8 maj 2010

Pyjamasparty

Såhär såg tjejerna ut när jag hämtade efter pyjamaspartyt på dagis i fredags. Äldsta dottern hade sin tröja bakfram och yngsta brallorna. Så blir det när mamma skippar namnlappar bak.
"Fort och väl följs sällan åt" sa min mormor och detta var nog hastighetsrekord. Vete fasen om jag ens vill sätta namnlappar på dessa. Jag får skylla på att det hann bli mitt i natten innan båda tjejerna hade sina beställningar klara. Dessutom kan jag skylla på min nya coola syrumslampa som mest lyser upp sig själv. Tur att de ljusa kvällarna blir längre och längre.

Mönster: Meedom och ottobre.
Tyg: Ohlsson och mudd från mjukatyger.
Lampa med underbara bollfransar från Röda Korset, 30 spänn

10 kommentarer:

Benglan sa...

Supercool lampa!
Och tack så jättemycket för mönstret som damp ned i brevlådan för ett tag sedan! :) Hade helt glömt bort det :)

rino sa...

undrar om det är världens coolaste lampa. Att lysa bra är inte allt.

Cissi och Selma är dom som har flest klänningar. Jag tänkte åka dit med påfyllning i veckan, är det någon särskild du vill att jag ska lämna?
Eller kom förbi här:-)

ikketikketheo sa...

Häftig lampa!!

Lotten sa...

Vilken otroligt cool lampa!

Heimlaga sa...

Exakt det uttrycket-fast på dialekt-lär min mormor också ha haft(hon dog innan jag föddes)!
Visst hamnar kläderna både bak och fram och ut och in här också, med eller utan namnlappar... men en fördel med hemsydda kläder är ju faktiskt att slippa alla lappar på insidan som kliar och sticks!

Beata sa...

Gillar lampan, och pyjamaserna!

Mia sa...

Ibland är det bråttom tur att det var till dem och inte till någon annan, jag brukar faktiskt inte sy i namnlappar på mina barns kläder.

Även om inte ljuset är så bra i lampan så är den ialla fall jättesöt.

Kattching sa...

riktigt snygg lampa!!

Hawk and Weasel sa...

Hahaha, EXAKT så såg min mammas syrumslampa ut när jag var liten på sjuttiotalet! Det kanske är den? ;)

Gud vad jobbigt med plastkulor överallt. De brukar vara så statiska också. Undrar när ni kommer att hitta den allra sista?

Mina Widding sa...

Fullkomligt underbar lampa! :)

Related Posts with Thumbnails