lördag 22 maj 2010

Nålar och pirater

Titta så fin den är, min nåldyna från assishantverk! Jag började hoppas på en nåldyna med broderier med lite folkloristiskt stuk när jag tittat lite i hennes fina blogg, och se vad jag fick! Inslaget i rosa silkespapper låg den här:... tillsammans med god choklad och en söt påse med samma fina paljetter, tråd och pärlor som hon använt till nåldynan.Min nåldyna är klar men ännu inte skickad. ( Sorry!) Helgjobb, besökare och piratdag på dagis kom emellan. Boleron är sydd i ikeatyg och mönstret har ursprung i ottobres gratismönster på linne. Storasyster blev vansinnig när den nya större piratsingoallan saknade dödskalle på bröstet. Försenad till jobbet fick jag rita en ilsken dödskalle på barnet medan hon spände ut bröstet allt vad hon hade.
De små piraterna ser iallafall nöjda ut på bild men piratkjolen ser så kort ut. Ibland blir man verkligen påmind om hur mycket barn växer.
Trevlig fortsättning på helgen!

3 kommentarer:

Beata sa...

Coola pirater!

Familjen skogstokig sa...

Coola pirater!!! Jag syr alldeles för lite just nu, och jag saknar det såååå mycket. Syrummet är nämligen temporärt förråd. men nu kanske jag skulle ta och försöka städa lite, så kanske jag får plats...

KroKKoFin sa...

Åh så tuffa! Surfar runt lite och kikar in både här och där. Nu är jag här och vill berätta för dig att jag har en giveaway i min blogg. Vore skoj om så många som möjligt vill vara med. Om inte av eget intresse så kanske för att hjälpa mig sprida budskapet att jag öppnat en egen liten blogg-shop (som jag drömt om något år). Passar även på att önska er trevlig söndagkväll :-)

Related Posts with Thumbnails