tisdag 25 maj 2010

Mellan hägg och syren

... ska man inte åka till Afrika. Men det gör vi. Iallafall jag och döttrarna. Pappa stannar hemma och jobbar. Vi blir tre fullvuxna tjejer och fem småtjejer som åker till Tunisien en vecka. Min kollega från Barcelona skakade beklagande på huvudet och sa "inte micket romantik". Håll tummarna för att det faktiskt blir semester!

Jag har planerat att sy en volangklänning till mig själv ända sedan jag skickade den här till Skaparstigen. Klänningen fungerar både som långkjol och klänning. Den fläktar skönt och är perfekt att byta om till baddräkt under.

Tyger: Bara återvinning från tradera och loppisar. Jag börjar komma över min massiva ovilja att klippa i favorittygerna. Men det underlättar när tygerna passar perfekt tillsammans!
Storasyster har total resfeber. Hon släpade själv upp jätteväskan från källaren och packade för flera dagar sedan. Det gick fort. När hon lagt i volangklänningar och runt hundra badbollar var hon klar.

Vi ses om en vecka!

8 kommentarer:

Lotten sa...

Hoppas att ni får en trevlig semster!

Kraam Lotten

h/saltaste bönan sa...

Cool kjol. Jag såg en liknande på en skyltdocka på Zara idag i massa olika färger. Letade som en galning i butiken tills jag gick fram och klämde på kjolen och den visade sig vara fem små kjolar som någon smart dekoratör hasat ner längs skyltdockans ben. Bra för min plånbok och schysst inspiration.

Majtjho sa...

Fantastisk kjol. Hoppas du får det gott på semestern.

Hello sa...

Trevlig resa!

Mia sa...

Jättefin kjol passar perfekt till en Tunisienresa.

Hoppas ni får en trevlig semester.

Beata sa...

Jättefin kjol!

Helena sa...

Vad härligt! Ha det bra!

Maria sa...

En massa fint och roligt att läsa här. Smart med kjolklänning att byta om under- Och så tokigt med puffen som sprack!

Related Posts with Thumbnails