onsdag 28 april 2010

Rosa punk

Det skulle inte bli några färgglada barnkläder innan jag sytt klart puffarna till vardagsrummet. Men det klarade jag inte.

Tyg: Cerise och svartrandig sladdrig vuxentröja från loppis. Mudd från stoff&stil. Storasyster ville inte prova förra tröjan i samma stuk då den var för killig. Den här vill hon inte fotograferas i då den har för svarta kanter. Jag försökte förgäves förklara att coola punkiga tröjor ska se ut så. I synnerhet om den är rosa.
Mönster: Meedom form 1 som blev för vid. Dessutom gillar jag högre ärmkullar bättre. Men nu har jag iallafall provat.

Är ni intresserade av en tutorial hur man kan sy v-ringning med ganska bred mudd? Gekko har gjort en bra tutorial på v-ringning med omlott.

7 kommentarer:

Hello sa...

Di barna, di barna. Den som var så fin. Hoppas att det bara var fotograferingen som fallerade och att den åtminstone används :)

Re-dizain sa...

Jag utmanar dig...kolla min blogg

Sara sa...

Jag vill ha en tut eftersom min v-ringning bara blir ful! :)

grønn sa...

Hei. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. For en fin blogg du har! Masse fine bilder, og fine saker du syr. Jeg legger deg til i blogglista mi så jeg lettere finner tilbake hit :-)

Maria sa...

Fin! Både cool och punkig.

för liten och stor sa...

Ja mönstrena har kommit, tack så mycket!

rino sa...

supercool! min grabb skulle älska den i svart-gult:-)

Du frågade om att prova mina klänningar, var bor du? Det går att ordna i sthlm eller göteborg, annars kan du köpa på öppet köp från mig.

Related Posts with Thumbnails