onsdag 31 mars 2010

Snö och sol

Förra veckan åkte föräldrar skidor i tomma backar

medan barnen gick i skidskola. Storasyster flyger flygplan och gör finfina strutar. Lillasyster lärde sig svänga åt höger, ännu icke vänster. Båda fick finfina diplom.

Större delen av familjen föredrog skoteråkning. framförallt de allra yngsta. På bilden nedan ser ni svärföräldrarnas skotrar.
Vi hade en underbar dag på fjället. Jag hade ingen aning om att falukorv grillad på öppen eld var så vansinnigt gott. Jag visste inte heller hur roligt det var att köra skoter. Men jag saknade helt talang. Första kvarten hann jag köra fast i lössnön, välta och pinsamt nog fastna med tummen på gasen. Tur att snön var mjuk.
Till sist lite sömnad. Det är ju ändå en syblogg.
Stora tjejens fleeceställ blev färdigt i mars när hela kalla vintern passerat. Hon valde själv tyget på jofotex i somras. Hiskligt om ni frågar mig, men den lilla beställaren blev nöjd med blanka rosa band och luddig krage. Hon gillade däremot inte det vita blixtlåset och som vanligt har hon nog rätt. Rosa, gult eller blått hade nog varit snyggare.
Mönstret är rakt av en förlängd Meedom med improviserad krage. Första gången jag använder deras mönster och jag är mycket nöjd.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Men ÅÅÅH vad härligt det ser ut!!! Konstigt nog kan den enklaste tillrättning plötsligt smaka gudomligt när man är på fjället. Minns själv köttbullar och stekt potatis i mattermos inmundigad i nygrävd solig bivack lååångt norr ut och jag var kanske 9 år så det var inte igår. Det var underbart gott! Är det kanske skoterkryddan som gör det?

P.O.S.E sa...

hej.
ville bara säga att jag inte fått något mönster på posten från dig.

Benglan sa...

Ser härligt ut!

Familjen skogstokig sa...

ååhhhh. Det ser sådär underbart som det bara kan vara i Hemavan. All mat smakar oceaner bättre på fjället. Eller utomhus över öppen eld, i alla fall. Och jo, skoter är svårt, men man lär sig.

Related Posts with Thumbnails