lördag 13 februari 2010

Tid

Förra helgen gick jag årets femte helgpass och det blev droppen. Heltid i veckorna och helgerna på akuten är inget liv för en småbarnsförälder. Nu kommer jag ha en ledig dag i veckan med tjejerna. Det här borde jag verkligen tagit tag i för länge sen. Men bättre sent än aldrig.

Igår sa storasyster "Kan ni pausa det?" när vi vuxna ville sitta och prata istället för att titta på henne. All media kan ju pausas, spel, filmer och TVn som pausas via digitalboxen. Undrar om barnen får en helt ny tidsuppfattning? Hur som helst lär de sig inte klockan genom att komma ihåg när barnprogrammen startar på TV.

8 kommentarer:

Benglan sa...

Låter härligt med en ledig dag i veckan! Njut av den :)

Det är absolut ingen fara med byxmönstret! (hade också glömt det.... :)).

LillaBarn sa...

En dag i veckan ska du väl få unna dig iallafall.... Själv är jag hemma med barnen om dagarna, och visst kan det bli tröttsamt ibland men jag älskar det. Fast å andra sidan är jag förskollelärare, och skulle aldrig ha råd att jobba. Om man har ett barn, kanske. Men med två barn så skulle vi aldrig ha råd då dagisplats här i genomsnitt kostar 100 Australienska dollar per dag och barn. 1000 dollar per vecka per två barn, 4000 dollar i månaden vilket är 25 680kr. Det är mer än vad jag tjänar i lön per månad INNAN skatt....

Mimmi sa...

Det låter underbart med lite ledigt. Jag ha inte jobbat mer än min ledighet (- en del VAB senaste dagarna), men de tre sista helgernas privatresor har iallafall tagit knäcken på mig. Idag söndag skall jag bara vara.

od Andulky sa...

Låter härligt med en ledig dag i veckan!!
Barn säger så underbara och tankeväckande saker!!

Heimlaga sa...

Absolut en bra idé att gå ner i arbetstid! Jag har väldigt svårt att se mig själv jobba heltid ens när barnen blir större, och då har jag inte många jourer. Tack och lov har jag en chef med inställningen att alla jobbar så mycket de vill-med eller utan barn- men max 100%.
Livet g+år ju inte att pausa.

Hello sa...

Åh, vad skönt med en ledig dag i veckan! Ibland skulle man liksom behöva pausa själva livet...

Familjen skogstokig sa...

Hejaheja
Klart du ska ha en ledig dag i veckan! Med all komp man samlar på sig är man helt klart värd det! Just nu känner jag mig dock rätt bortskämd, vi har haft besök från USA här i helgen, och pratat ledigheter och semestrar. Cyn har tre veckors semester/ år. Tre månaders mammaledighet. Och inget mer. Då känns mina fem vecors, semester, kortare dagar med jourkomp och tre, fyra kompveckor/år som himmelriket.

Mina sa...

Hoppas du har haft en fin alla <3s dag! Kram, o grattis till din fina runda besökssiffra som inträffar strax eller nyss... :)

Related Posts with Thumbnails