söndag 28 februari 2010

Imorgon börjar våren


... enligt almanackan. Jag har äntligen grävt bland mina tyger i dagsljus och plockat ihop flera volangklänningar, framförallt druttens försenade klänning. Förra helgen fastnade jag i snö på väg till syfestivalen och vårkänslorna kändes långt borta. Det tog 4 (fyra) gånger längre tid än normalt både dit och hem. Jag tog mig dit för att köpa en CP men det ironiska är att försäljaren jag pratade med visade sig vara min lokala handlare. Några dagar senare kunde jag svänga förbi hennes fina lilla affär och plocka upp min maskin. Den står kvar i sin kartong då jag har några andra projekt att avsluta först, framförallt en prinsessklänning i stl 46.

Det blev inga stora inköp på festivalerna, en liten burk på antikmässan, ett par meter molntyg och en del sybehör. Den stora behållningen med syfestivalen var förstås att träffa alla suveräna sybloggare!

8 kommentarer:

Benglan sa...

Dags att börja sy vårkläder! Känns superkul eftersom barnens vårgarderober så gott som tomma (perfekt att de växer så mkt på 1 år! ;))

Heimlaga sa...

Nja, våren får nog vänta en månad eller två...
Bra att gynna den lokala handlaren, tror jag.

Lotten sa...

Prinsessklänning i storlek 46...? Nu blir jag nyfiken.. ;-)

erry sa...

Härliga färger!

Vilken tur för mig att du inte budade mer på brickan :P

GOBLIgobli sa...

Det var riktigt kul att träffa dig! :-) Du kommer vara helt såld på CPn när du får igång den. ;-)

Åsa sa...

strl 46!!? hjälp så liten prinsessa det måste vara! kul med en CP, grattis!

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Vilka läckra tyger! Mums! Tack för gratulationen. Kram Emmy

Re-dizain sa...

Ja, våren vill vi ha; på alla sätt:)

Related Posts with Thumbnails