lördag 16 januari 2010

Nytt byxmönster

Det är så lätt att bara sy muddbyxor, det går ju så fort men det är ju så trist. Nu var det dags för lite mer figursydda mjukisbyxor.

Mönster: Mycket inspirerade av ett par välanvända tights från HM. Det är sydda veck fram och bak. Resåren är overlockad i kanten, nervikt och fäst mot alla fyra veck och fyra sömmar. Det är alltså ingen söm som syns i midjan.

Plus: Nöjd storasyster som nu lämnat in en alldeles egen beställning på byxor i samma modell.

Minus: Jag min idiot la stretchfrottén åt fel håll. När jag klippt ut två delar märkte jag att de var stretchiga på längden istället för på bredden = gällivarehäng + sladdriga knän.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Snygg modell och härlig blå färg.

Trist när man gör idiotfel, man förbannar sig själv varenda gång.

GOBLIgobli sa...

Men så trist! Och i såna lägen har man ju inget mer heller.
Verkligen underbar färg! Byxmodellen skulle jag också vilja ha, till mig själv alltså hehe.

Cecilia sa...

Tja! Gud va duktig du e!!! Härlig färg som sagt o superfina. Du borde öppna upp en butik i Sthlm city o bli rik:). Vi saknar er nämligen här. Hälsningar Cecilia, Calle o William. Kram

Benglan sa...

Riktigt snygga! Funderar också på lite nya byxmönster till min stora tjej. Ngt som ser lite mer "klätt" ut fast det är mjukisbyxtyg. Ja, ngt som du precis gjort :)

Stratus sa...

Jättesnygga. Håller med om att man lätt tröttnar på muddisar.

Related Posts with Thumbnails