söndag 27 december 2009

Xmas in da hood

Jo, jag vet att julhelgen är slut men den här bloggrubriken har jag sugit på i veckor. Perfekt tröja att loda runt i och de matchande plyschbrallorna ger plats för mycket julmat.
Mönster: Stoff & Stil. Skönt att slippa rita av och klippa ut.

Tyg: Plysch från Tygvaruhusets stuvlådor och hysteriskt amerikanskt provtryck från Ohlsson. Ränder, apor, text, blommor och färger blir liiiite ghetto when mixed. Trikåkantband och dragkedja från suveräna Bibbi.

Minus: Jobbigare än väntat att sy på kantbandet. Det gled och blev bubbligt men övning ger förhoppningsvis färdighet. Jag valde stretchig raksöm på vanliga maskinen och nålade kantbandet tätt innan jag sydde.
Modellen insisterade på att bli fotograferad och framförallt att bli fotograferad bakifrån....

4 kommentarer:

ikketikketheo sa...

Lillasyster (tror jag det e) påminner mig om ET på bilden bakifrån ;)
Vad mysig hoodtröjan ser ut!!

Y sa...

Lite yoda också va?

Lotten sa...

Vad duktig du är på att sy! Jag har inte sytt något till mig självpåevigheter.... kanske dags för det nu snart...?

Hooden blev jättefin tycker jag!

Kraam

Hello sa...

Snyggt med kantbandet runt luvan och dragkedjan! Det är bara du som ser bubblet!

Related Posts with Thumbnails