lördag 12 december 2009

Saker i tiden och en dag kvar på utlottningen!

Julvimplar sydda i fina juldukar och gardiner. Jag har aldrig sett några julvimplar, men en så given kombination måste någon annan också kommit på. Den ligger minst sagt i tiden.... :-)
Som ni ser finns material till fler girlanger. Till nästa år borde jag hinna få ihop prylar nog för en julmarknadsdag. Det är ungefär den framförhållningen jag behöver. Ett år. Ni anar inte hur många projekt jag har liggande, halvfärdiga eller i planeringsstadiet.

Den här vimpellängden hänger nu i vårt äkta furutak. Grannhuset såldes för nästan 2 miljoner mer än vi gav för vårt, men så är det helt vitmålat. Byggnadsvårdare älskar lata människor som inte gör om hemma. Genuint 70-tal är nog utrotningshotat.
Imorgon jobbar jag men på måndag kommer vinnarna presenteras. Det är fantastiskt roligt att se hur många som vill vara med!

9 kommentarer:

Helena sa...

Vilka fina juliga vimplar! Och vad lång den är! Gillar lussekatten i inlägget nedanför också! :)

Linda sa...

Gillar också både vimplar och katt. Jättefina!

LillaBarn sa...

Jättefina vimplar, jag ska också sy såna. Och en korg. Men det blir ju aldrig av... Klänningar däremot, blir det en hel massa av trots att dottern har knökfullt av just dessa i garderoben.... Men det är ju så roligt att sy!!! Dra min lott i morgon :-) hehehe...

Jenny sa...

Julvimplarna var otroligt fina!

Ett Tu Tre sa...

Härliga vimplar, och vilket fint vardagsrum det blev.

Ammi sa...

Vi har kollat på ett hus från -81 med omålat furutak idag... Sedan försökte jag övertala svärfar att man faktiskt inte behöver måla taket för det ni har är så fint :-)

Heimlaga sa...

Vi kämpar också för bevarandet av omålad furu, både i tak och diverse paneler... Är det en gång övermålat så får man det inte omålat igen...

Re-dizain sa...

så häftiga...jag är nog ingen vimpelperson men nu blir jag sugen mnmnm..

Beata sa...

Härliga, juliga vimplar!

Related Posts with Thumbnails