onsdag 23 december 2009

God Jul!!

I ett julpyntat 70-talshus måste det finnas många fina 60-70-talsbonader. Här ser ni de tre färskaste loppisfynden.

Jag älskar den nonchiga tomtegubben till vänster om trädet på mitt nya fynd. Sen ångrar jag att jag lät den andra Roupen hänga kvar på loppisen.... Roupe är total nostalgi. Min bror hade en "tomteparad" hängande över sin säng varje jul.

Här kan ni läsa mer om nyligen bortgångna Ullas som tydligen fått en nyrenässans och är Big in Japan.

De glada tomtebarnen är mer anonyma men gör ett strålande jobb och döljer en del av vår fula halltapet. Planen är att tapetsera ett par väggar med den här underbara nytryckta tapeten. Här är en blogg som fotat en närbild.

3 kommentarer:

Call design sa...

God Jul!

Re-dizain sa...

Dessa är ju underbar...
Ha en riktigt skön JUl!

IA Nyckelpiga sa...

Sá fina!
Har fátt sá mycket beröm för halsduken sá än en gáng, tack för inspiration ( synd att man inte kan länka när man talar;). ) Hoppas att du fár en fin jul!

Related Posts with Thumbnails