söndag 6 december 2009

En vecka kvar på utlottningen och fototips!

Påminnelsen illustreras av en lite mer beläst uggla.
Baksidan ser ut så här. Den glömde jag sist. Ser ni att baksidan läser mognare böcker? Inte lika mycket Emil och Harry, mer Hjalmar Söderberg och mer hemlisar.
Till sist tänkte jag bjuda på lite fototips anpassade för årstiden.

Foto är nog ännu mer en materialsport om man jämför med sömnad. En bouncer, den vita plastmojängen som sitter på blixten, gör att ljuset blir mycket mjukare. Kostar som en pressarfot. Typ. Vitare ljus fixar man i photoshop. Enklast är att trycka "ctrl+M". (Man kan också gå in under "image" och välja "adjustments" och sen "curves".) I rutan som kommer upp klickar man på den högra lilla pennan och därefter klicka på något man vill ha kritvitt. Den vänstra lilla pennan markerar svart.

Men det allra bästa sättet att få bra foton är förstås att leja en fotograf. Här är min man, ni vet han som leggas på bolaget trots att han är 42. Puss!

4 kommentarer:

rino sa...

eller så bunkrar man färdigsytt och väntar på en solig dag då man inte är på jobbet.
Schyst med en fotande man som ser ut som 19:-)

Re-dizain sa...

Tack för tipset...kan komma till nytta!
Det är inte alla som har en 42-årig fotograf som ser ut som sjutton haha..
Tänkte på tygpaketet; blir orolig nu att frankeringen inte räckte till i o med att det inte landat hemma hos dig än...blir en hälsning från posten till mig med efterkrav då :(
Kram

Heimlaga sa...

Jag tycker absolut det sista fototipset var det bästa-att leja fotointresserad man. Även om han inte ser underårig ut..

Katarina sa...

Halloj! Passerade ert hus i lördags på väg till slottsövernattning med min karl. Tänkte ringa dig och fråga om vägen till en loppis du och jag passerade tidigare men kom fram till att jag nog skulle ägna mig åt karln istället för jakt på mera tyg som jag ändå inte syr något av just för tillfället :-)
Hoppas allt är bra med er!
Kram

Related Posts with Thumbnails