måndag 30 november 2009

Utlottning! Bloggen fyller två år! Tre vinnare!

Allt du behöver göra är att lämna en kommentar till det här inlägget. Vill du dubbla dina chanser nämner du utlottningen i ett inlägg i din egna blogg. Låna gärna bilder.

Söndag 13 december dras tre vinnare.

Kudden är helt sydd i återvunna material, inklusive dragkedja och band. Baksidan är blommig. Innerkudde ingår inte. Mått: 40*40 cm.

Killen på loppisen tänkte slänga ugglebroderiet då han ansåg ugglan vara skitful. Jag tycker den är underbar och färgerna passar perfekt med Saini Salonens Ekerö!
Bullbak i ungefär naturlig storlek. Majolikafatet behåller jag.
Vimplar 290 cm plus knytband. Alla tyger utom röda blomman kommer från loppisar.
Förklädena är sydda av en loppisgardin och barnförklädet har resår i halsen för bättre passform. Jag klippte till massa förkläden för att stå med minminajulmarknad på Uppsala slott men sen kom jag inte längre än så....
När jag frågade vad ni ville vinna nämndes tröja med lila kaniner och randig mudd. Om man inte tycker att lila passar killar får man välja en randig velourtröja istället. Sys i stl 92-116
Flugsvampmössa var ett önskemål från Australien. Lite varmt va? ;-)
Till sist men inte minst, en volangklänning. Förstås. Det ultimata syltiga&saftiga plagget. Stl 80 - 130 sys som singoalla. Större än så blir med axelband. Vuxenklänning i mkt begränsade färger pga enorm tygåtgång.

Lycka till!!

Första vinnaren får välja först, sedan tvåan och till sist trean. Kudde, vimplar, förkläden och julbak skickas direkt och kan bli julklappar. Kläder sys under julhelgerna. Max en kan välja klänning osv.

Obs, inga extra lotter för länk i marginalen på bloggar - det är inlägg som gäller trots mitt tidigare gnäll ;-) Däremot blir jag förstås glad för all reklam på bloggar, facebook och kafferep.

140 kommentarer:

Lena sa...

Haha, det är ju ugglan i Fablernas Värld ! "Simma lugnt" :)

Anna sa...

Jättefint, som vanligt.
Jag vill gärna vara med i utlottning, om du nu inte har några geografiska restriktioner.

ikketikketheo sa...

Juhu vill vinna den skitfula ugglan!!!!

Y sa...

närå, geografi är världsligt!

Botilda sa...

Galen utlottning! Är du jultomten? Jag bara måste vara med.

Mina sa...

Älskade ugglan Y! Perfa! Men då släpar nog P fram...eh.. ja, vad kommer han hämnas med? Sin virkade bläckfisk från fyran? :-D Jag vill iaf vinna, och jag har aldrig, aldrig förr "smutsat" ner min blogg med sånt här, bara så att du vet att jag inte gör det här för vad som!!

Kånkarong sa...

OOooo, en syltig och saftig sak vill man ju ha lagom till jul!

PysselFröken sa...

Jag är med och tävlar och har motvilligt länkat till din tävling här:

http://pysselfroken.blogspot.com/2009/11/utlottning-hos-syltig.html

(vill ju egentligen inte alls tipsa om att fler ska vara med)

Kajsa sa...

Med sådana priser måste man ju vara med och tävla!

Linnéa sa...

Oj vilken otroligt lyxig tävling - klart jag vill vinna den!

Tack för en fin blogg!

Kram

Re-dizain sa...

Ja gillade kudden:) Vinner jag så vet du vad jag vill ha:)))

LillaBarn sa...

Nämen ååååhhhhhhh, flugsvampsmössan.... Det blir ju kallt här med ibland, så en sån skulle absolut bli använd här.... Grattis på tvåårsdagen, och till en mysig blogg!!!!

IA Nyckelpiga sa...

Jag bara máste vara med. Är barnsligt förtjust i kakorna.

Heimlaga sa...

Oj vilka vinstmöjligheter!Klart jag vill vara med!

Drutten sa...

Vilken tävling! Alla priserna är ju superfina! Jag vill absolut vara med och tävla.

Drutten sa...

Jag glömde ju att gratulera på födelsedagen!

GR sa...

Det är klart att jag oxå vill vara med och tävla. Kan dock bli svårt att välja bland alla fina vinster om man har turen att vinna!

prettoflamingos sa...

Jag är gärna med! /petra.h

Vindling sa...

Med så härliga vinster kan jag inte motstå att ta en lott!

Skaparstigen sa...

OJ, vilken beslutsångest jag kommer få om jag vinner! Men så klart vill jag ju vara med! och grattis till två år som bloggerska.

(Jag har länkat)

Paula sa...

Hmmm mycket fint, vill också vara med och tävla.
allenp@glocalnet.net

Pejgan sa...

Vart knuffar man undan alla andra deltagare?? *plockar fram vassa armbågar*

undrar om en extralott för tips-länk är värt de extra som kommer vara med och tävla då ;-) (jäjä jag länkar..)

Strömming sa...

Grattis till 2 år med en fin blogg! Ugglan var ju toppenfin! Jag vill vara med och tävla!

SiriR sa...

Grattis med 2 år!
Så masse fint du lager.
Vil gjerne være med i konkurransen din:)

Linda sa...

Jag vill ha två lotter så länkar på min blogg. Vinner jag inte måste jag nog plagiera flugsvampsmössan. Den är ju så fin!

Alla kan sy sa...

Så mycket fint du lottar ut! Jag vill ha allt, så det kanske är bra om jag inte får välja först ;)

Hello sa...

Jag vill vara med!

Anonym sa...

Hej!
Jag vill vara med och tävla..Vilka priser! :)

Johanna

(johanna.lageholm (a) gmail.com)

TokTova sa...

Jag vill gärna vara med i din tävling. Vika fina priser!

Myssel sa...

Vilken generös tävling. Jag är gärna med!

Polkahjerte sa...

Så flotte premier og mye å velge mellom! Jeg vil gjerne være med og lager link fra min side.

Anna-Snoddas sa...

Grattis! Klart jag vill vara med och tävla! :)

Nette/Rostis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Majtjho sa...

Självklart vill jag vara med och tävla. Grattis på tvåårsdagen.

Metronyx sa...

Oh jag skulle gärna vilja vara med och tävla, om jag vinner skulle jag önska mig bullbaket för det ser så underbart ut.

F . A . E sa...

Åh, jag vill också vara med och tävla.
Superfina saker man kan vinna ju.

Anonym sa...

jag skulle gärna vinna!

kawisen@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill ocksa ha allt. Jattefina grejer. :-)

Maria-julis

Jenny sa...

jagvillvinna, jagvillvinna!! :D

Cathis stick och sy sa...

Åh så fina saker.Intresserad av att vinna fikat för jag vet precis vem som skulle få dem
Ha det bra
Catharina

rino sa...

det var en tjusig tävling må jag säga.

Eftersom jag är motståndare till tävlingslänkinlägg så jag får sätta mitt hopp till 1 lott...

Frida sa...

Jag vill självklart vara med o tävla. Helt underbara priser - har spanat in den underbara röd/blå klänningen!!!! Jag är kääääär!!! :-D

Har skrivit om tävlingen på min blogg också http://fridoli.blogspot.com/

Mvh,
Frida

[K * Design] sa...

Å här vill jag vara med, sååå fina saker, ska skriva i bloggen också!

kristindesign.blogspot.com

MVH /Kristin

Lina sa...

Jag är gärna med och tävlar om alla dessa fina saker du gjort =)
Har länkat på bloggen: linilus.blogg.se

*håller tummarna! =)*

Groovymama sa...

Sikken en lækker blog, du har her - jeg har lige fundet dig. Jeg vil meget gerne deltage og linker også til dig på min egen blog - så 2 lodder til mig. Jeg har selv lige skudt en giveaway igang - du skal være velkommen til at kigge forbi.

mvh
Trine

Krudtuglens mor sa...

Åhhh hvor vil jeg gerne vinde en af dine fantastiske præmier!!!! Sikke en skøn blog :)

Susse sa...

Wow hvem der bare vandt Lucia-bollerne (eller Lussekattar) Min søn har fødselsdag d. 13 dec og vi bager altid Lussekatter til fødselsdagen ;-)

3 lodder fra mig.

Mvh. Susse

Susse sa...

Og så vil jeg da lige tilføje din fine blog på min "blogopsamlingsblog"

www.bloggersbychoicedk.blogspot.com

Søhesten sa...

Fin, fin blog. Fantastisk give away. Jeg er med :-)

Westmose sa...

Hej jeg vil gerne være med i denne fantastiske Give Away. :-)

Anonym sa...

Ja! Jag vill vinna en till du vet vad (eller något av allt annat fint)! :-) Men vad trist att jag inte har någon blogg att länka i för extra lott. Er´e fusk om man sätter maken (å ungarna!) att kommentera också? ;-)

/Ela från FL

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack för din hälsning hos mig! Nu ser jag hur du syr dina broderier. Ugglekudden är verkligen fin och personlig. Så är alla de andra sakerna också som du gör. Vad roligt att du har en blogg, föresten två! Då ses vi igen för till dig kommer jag gärna och inspireras. Det är ju alltid roligt när man hittar en likasinnad:)

Jag tävlar gärna! Allt är så fint.

Ha en kreativ vecka!

Hälsningar
Karin

anne.dorte sa...

Super fin blog du har - jeg er absolut med i din lækre give away
anne.dorte@mail.dk

Bournonville sa...

Ej en fine side du har, jeg vil rigtig gerne være med i din Give away. så lækker lige et link ud på min side og håber jeg bliver en af de heldige :)
glædelig jul
-Sara

Marie sa...

Oj, vilka fina priser! *håller tummarna för vinst*

mariewasif@gmail.com

Christina sa...

Tilykke med de 2 år.... og sikke fine gaver... vil gerne være med med 1 lod.

glædelig jul fra Christina

hattalahutta sa...

Jeg vil gjerne være med på konkurransen!

Har lenket fra min blogg :)

Lotten sa...

Oj vilka fina vinster! Det här vill jag inte missa ;-)

Titinea sa...

Jag vill vara med och tävla.. länkar från min blogg...

Siena sa...

Oi så fine premier, her må jeg selvsagt være med! Skal ta en titt på bloggen din også, den er ny for meg. Mye fint ser det ut som!

Kengis sa...

Tillykke med årsdagen! Jeg vil gerne deltage med 1 lod.

Hilsen
Signe

Frk. Evigglad sa...

Uhhh lala sikke skønne gevinster.. jeg er med :)

r e b e c k a sa...

så många fina vinster, klart jag vill vara med! :)

Ludo Land sa...

åh for en fantastisk giveaway. jeg har veldig lyst til å bli med hvis konkurransen er åpen for normenn også. .

h/saltaste bönan sa...

Stort grattis! Jag vill gärna vara med och tävla. Håller tummarna!!

Leila sa...

måste såklart vara med i tävlingen! älskar klänningarna, kan man sätta en sån på lillkillen tro?

Julhuset sa...

Är gärna med i tävlingen, inlägg klart.Underbart fikabröd, ugglan är supersöt.

Therese sa...

Oj så mycket fint du lottar ut, sjäkv har jag en bakverksgalen 2 åring hemma så jag skulle gärna vilaj vara med i förhoppning att vina bakverken, men svampmössar var också bedårande, liksom klänningarna... åhhh. Men det är ju ett lyxproblem som man först behöver befatta sig med om man skulle ha tur! .-)

Har tipsat/länkat:
http://lurans.blogg.se/2009/december/lussebullar-till-luran.html

Trevlig helg!

Therese - Sockenvägens Söta

Natalie R sa...

Det var ingen snål utlottning må jag säga! Vinnarna kommer få det knepigt att välja (måtte jag bli en av dem ;-D)

Mirrezz sa...

Jag vill självklart vara med,skulle man mot förmodan vinna blir det itne lät att välja!

Jennie sa...

Givetvis vill jag gärna vara med och tävla

/Jennie
einne@hotmail.com

Anonym sa...

jag är gärna med och tävlar! tack för en inspirationsrik blogg!

linda.maria.karlsson@hotmail.com

ha en go helg

mvh
Linda

Kottekott sa...

Oh vilken fin kudde!

Klart man e med o tävlar1

tesstesslat@hotmail.com

Mvh Therese

Anonym sa...

Hej vännen! Anmäler mig enligt order! Som tidigare sagts så tycker jag att din blogg är jättebra! kramkram/ fia

erry sa...

Oj, vilken fin tävling du har! Vilken tur att du kommeterat hos mig så jag hittade den. Jag vill vara med med en lott!

Nu ska jag kika vidare på bloggen din... Ha en fortsatt fin helg!

dagenskreativa sa...

Grattis & jag är gärna med i din tävling med så fina priser:)


Kram Anna

Pumla sa...

Oj så många fina vinster du har, jag måste ju bara vara med i tävlingen. Håller tummarna att tomten kommer med ett mjukt paket, hihi.

mustafa sa...

vilket galet utlottningssmörgåsbord! jag önskar mig ugglekudden, den är fantastisk.

Marie /zpitzen sa...

Ihh nogle fine ting.. Jeg vil gerne være med.. :-)

TEFROSSA sa...

Jösses, här strösslas det med vinster!

Jag gillar bullarna bäst! Jag skall fixa ett inlägg snart.

Kram,
Lena

Anonym sa...

Oj vilka fina saker!!! Jag vill gërna vara med från Danmark! Har ingen blogg, tyvärr... Kh, Helena

Pixi sa...

jag e med ,en lott tack o hoppas på tur!! =)

Naíma´s sa...

Tack för kommentaren hos mig, det värmer!! Vilka helt otroliga saker du också gör så självklart vill jag vara med på din tävling :)

CRocoFin sa...

Vilka fina saker! Jag vill gärna vara med i din tävling.

ANNIKA sa...

Är med och tävlar. Ha en trevlig andra advent!
gustafsson.57@hotmail.com

evamar sa...

Oj, vilket vinstfyrverkeri. Jag är gärna med och favoriten är bakverken!

Har länkat i min tävlingsblogg:

http://syltigochsaftig.blogspot.com/2009/11/utlottning-bloggen-fyller-tva-ar-tre.html

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i din tävling! Å ett stort GRATTIS!!

/Anna

asamuelsson79@hotmail.com

ANKI sa...

JAAAAA...DET ÄR KLART ATT JAG VILL VARA MED O TÄVLA OM ALLA DESSA UNDERBARA PRISER!!!

anki_karlsson@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill såklart också vara med :-)

/Asta

Love and be proud sa...

Hej!!! Jag vill gärna delta!!!! :) Hoppas du får en underbar 2a advent!!!

Helena sa...

Grattis till två års bloggande! Jag vill vara med i tävlingen! Julbaket ser supergott ut! :) Nöjer mig med en lott men länkar i vänsterkolumnen i alla fall. Har man tur så har man ;)

JENNIE sa...

Jag vill självklart vara med! =)

Mail: jenniesplace@live.se

JENNIE sa...

Jag vill självklart vara med! =)

Mail: jenniesplace@live.se

fröken blund slår dank sa...

AAAAAAA!!! vilka underbara priser!!! jag vill va med! såklart!
hade turen att hitta hit från bästa solrum, och lär återkomma;)
jättefin blogg!

Solveig Lövendahl sa...

Grattis, grattis! Och vad generös du är, jag vill absolut vara med!

Anonym sa...

sjukt balla grejer helt rätt i tiden...

tar mej en lott o håller tummar o tår ;-)

ela

Anonym sa...

Jag vill vinna de fantastiska bakverken.. Håller mina tummar;)

Kram Malin ( malinskalberg@hotmail.com )

Jenny sa...

Jag vill absolut vara med och tävla! Tusen tack för en underbar tävling och God Jul! :)

Maddie sa...

Hejsan!
Jag är med! :)
Mail: maaddeh@hotmail.com
Mvh Madde

monika sa...

Är gärna med och väljer.

vh
Monika
6048gustafsson@telia.com

Lillan sa...

grattis grattis!
Kuddfodralet var ju döläckert. men kanske lite svår placerad.

vill vara med iaf har länkat här: http://syltigochsaftig.blogspot.com/2009/11/utlottning-bloggen-fyller-tva-ar-tre.html

mail: litenmentuff@live.com

Gabbies sa...

Jag är gärna med! Länkar: http://coolatavlingar.blogg.se/2009/december/7-vinster.html

Hoppas på tur!

Therese sa...

Hej! Jag vill gärna vinna. Fanns mycket fint att välja på.
/Therese.
theresebroman@hotmail.com

Kirsten sa...

Hej
Skønne sager! vil gerne være med! (2 lodder). vh Kirstenslemming@hotmail.com

Anna-Lena sa...

Hej!
Så mycket fina saker.
Hoppas på tur nu.
Ha det gott.
Mvh/Anna-Lena

annalena at gmail.com

Pernilla sa...

hej hej oj så fina saker du har i tävlingen,s vårt o bara välja 1. men jag vill va med ändå :)
länkar också så du får lite reklam hehe

Mimmi sa...

Sent om sider - men här är jag! :-D

Vill naturligtvis bli ägare till ett "syltig-produkt" och för att ha ytterligare chans så finns det förståss en hänvisning i min blogg.

Totaja sa...

Vilka fina vinster! Jag vill gärna vinna.

Stickglada Mormor! sa...

Hmmm, här kommer kommentaren från henne som aldrig vinner men som gärna spanar in andras kreativa bloggar!
Ha en underbar december!
Hälsar Asta

Stickglada Mormor! sa...

...Nu har jag även fixat en länk från min blogg till din utlottning...
Ha det gott!
//Asta

Mari sa...

Oh så mycket fina saker!

Cina sa...

Har länkat : http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13069777

Hoppas på klänning eller kakor - eller nåt annat fint !

Sagagos sa...

jag vinner aldrig men om man inte tävlar kan man inte vinna så jag hänger i ;)

länkar på bloggen!

Sanna sa...

ojj va mycke man kan välja på om man blir dragen som vinstlott. självklart vill jag vara med och tävla!

Therese sa...

Oj! Så många fina priser! Självklart vill jag vara med och tävla!

Anna sa...

Jag vill oxå vara med! Vilken mysig blogg du har =)
*kram*
Anna

rebecca sa...

Jag är gärna med, massor av fina saker man kan välja imellan. :)

Länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/december/1312-valj-din-vinst.html

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps, höll på att missa en underbar tävling!!!
Jag är jättegärna med och så hoppas jag på tur...
Länkar ifrån min blogg i höger spalten.
Ha en underbar Lucia helg.

Kram Marianne

Anita L sa...

Såklart man vill vara med å tävla, nu är det bara att hålla tummarna
miros79[at]hotmail.com

Ammi sa...

Klart jag vill vara med i din tävling - vilka fantastiska priser!! Jag länkar till din sida från min blogg som publiceras efter 1 januari. Ska blogga om hur jag klarar efterleva mitt nästa nyårslöfte... (Gissar att det bara blir en lott ändå va??)
Kram kram!

Elin sa...

Asså bakelserna var ju underbara!!! Guu va söta!!!
Mina syskonbarn skulle älska dem!

Är gärna med i din tävling.
Elinmattsson85@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill också vinna!

/Caroline hall@spray.se

Anonym sa...

hej vad roliga kakor skulle säkert barnen där jag arbetar på förskolan tycka vara roliga jättefina tyckte jag själv vill gärna vinna den

god jul från
gustafsson.yvonne@telia.com

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/december/3-olika-vinster.html

info@annakarlsson.se

Carolina sa...

Jag är med och tävlar - håller tummarna stenhårt för vinst!

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med!
Håller tummarna!
maria_sundkvist@hotmail.com

Fangoria sa...

Vill jättegärna vara med och tävla, och helst vinna oxå...=)
Har länkat:
http://fangoria-tavlingsblogg.blogspot.com/2009/12/massa-vinster-fran-syltig-saftig.html

Mail: sleeper81@hotmail.com

Linda sa...

Vilka vinster, klart jag också vill vara med och tävla! Fast nån blogg har jag inte...

Kamma og Ko sa...

Jeg deltager gerne med 2 lodder. Det er fine sager :-)

Made by Molla sa...

Jeg vil gjerne være med på utlodningen! SÅ mange fine premier. Tvi, tvi!

Lindis sa...

jag vill va med och tävla....Flugsvampsmössan va så cool.

SAmy sa...

Felice Natale!!!Un saluto SAmy


samy77samy@yahoo.it

jessie sa...

Åh jag vill gärna vara med och tävla! =)

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Kram!
/Jessica

Nina sa...

jag är jätte gärna med å tävlar :D

Frankly sa...

Jag vill också vara med och tävla. Bullbaket hade passat min tös perfekt.

ida/ idavraal@gmail.com sa...

Jag vill jättegärna vara med :)

corneliaaaa@hotmail.com sa...

I´m in! Ett litet tillägg till julklappshögen skulle verkligen behövas!

Kirsebær sa...

Jeg blir veldig gjerne med i utlottingen; dersom det fremdeles er mulig. :o)

Ønsker deg en riktig fin ny adventsuke!

mette b sa...

Jeg vil da også være med!

Fin blog, du har :o)

Helen sa...

Jag vill gärna vara med. Tycker klänningarna var så fina.
/Helen

Related Posts with Thumbnails