söndag 22 november 2009

Stjälpredor och hjälpredor i julbaket

Tre små kusiner fyller samma dag och i brist på fantasi får de alla samma presenter; plyschbullar. Först ut, lussekatter.
Storasyster var snabb som en iller på att vända rätt.
... och lillasyster var lika snabb på att vända till. Jag trodde hon satt med det här...
... för att göra såna här till granen.... när hon istället gick lös med sax ....... och tråd.

Ett par såna här hamnar i 2-årslotteriet. Nästa inlägg blir nummer 150. Bara det är värt att fira :-)

10 kommentarer:

Mina sa...

Väldigt fina!!! De skulle verkligen ha gjort sig som marknadsunderlag, men nu får några kusiner bli glada i stället! :-)

Helena sa...

Jättefina! Vad många! Själv har jag bara lyckats göra en än så länge. Vad bra med en hjälpreda, mindre bra med en stjälpreda kanske :-/

Smörsoppens Siw sa...

Oj, vad fina lussekatter. Lång hållbarhet på dem också.

LillaBarn sa...

Vad härliga, och vilken bra hjälpreda!! (Och mindre bra hjälpreda...)

IA Nyckelpiga sa...

Vad läckert!
Det blir om ännu finare i plysch, jag som är sá fascinerad av virkad mat.

Hade jag bara kunnat fá tag pá plysch, tycker mycket om att sy i det materialet.

man var väl med pá den stora "Kalle-Ká-boomen";)

Ammi sa...

SÅ FINA DOM BLEV!!! Jag är så imponerad. Ska försöka göra den ätbara varianten i helgen men dom kommer aldrig bli lika fina som dina! Kramar Ammi

Beata sa...

Vilka fina lussekatter!

Re-dizain sa...

Du nästan lurade mig!!Trodde att dom var riktiga..så duktiga och händiga tjejer du har, undrar om mammas gener gått i arv...

Anonym sa...

Du gör saker helt i min smak. Men det vet du nog redan. ;-)

//Ela från FL

Simon sa...

Svar: Haha tack ;)

Related Posts with Thumbnails