torsdag 15 oktober 2009

Tygtavla mm

Påslakan från Finlayson köpt på tradera och uppnålat på frigolit. Det håller inte för hur många häftstift som helst men frigolit var det lämpligaste som fanns på byggmax. Frigolit är dessutom lätt att hänga upp i smarta små tavelkrokar från taklisten.

Lampan är ett av veckans loppisfynd och lillasyster gillade den så mycket att den förärades ett av hennes finaste halsband runt foten. Min man var inte lika förtjust så lampan förpassades snabbt till tjejernas sovrum.
Nu behövs bara gardinstänger i äkta 70-talsgrönt för att looken ska bli komplett.
Klänningen och lilla jackan köptes för att slaktas. Loppiskläder brukar alltid vara för små för mig men de här måste ha ägts av en rund liten tant som inte vågade klä sig i orangerött, lila och rosa för plaggen ser oanvända ut och passar för en gångs skull riktigt bra. De slipper tyghyllan.

5 kommentarer:

Mannagryn sa...

Fyndade nyligen ett likadant påslakan på loppis, jag tänkte också att det skulle bli fin tygtavla. Läcker lampa!

Mina sa...

åh! Det vattnas i munnen efter klädesplaggets tyg.. men det visste du nog redan att jag skulle tycka! :-)

Beata sa...

Tavlan, tyget i klänningen, allt är jättefint!

Skaparstigen sa...

Härliga fynd, särskilt tavlan!

M sa...

Underbart tyg i tavlan. Och det är klart att du ska "våga" klippa i alla tyger;)

Related Posts with Thumbnails