söndag 4 oktober 2009

Presenter som hann bli fotograferade

Det krävs barnkalas för att jag ska sätta mig vid maskinen.
Dagiskompisen som bara gillar rosa hade kalas igår. Små kulorna längst ut på sjalen är spillbitar från fyra olika velourer. Här gick lillasyster gick med på att posera. Mössan är eget mönster men jag vet inte riktigt om jag tycker den blev bra. Halsduken tror jag är inspirerad av någon syblogg men jag kommer inte ihåg vilken. Idén till mössan kommer från juliet.
De båda mössorna här nedanför skickas till mina föräldrars grannar som lät tjejerna hoppa studsmatta så mycket de bara orkade. Tack för lånet!!
Nu vägrade lillasyster vara modell. Baskrar som inte sitter på något runt ser verkligen eländiga ut. Hon fastnade istället på bild med sina nygamla brallor. Lat morsa shampoodlar urvuxna för korta mysbyxor.

4 kommentarer:

Botilda sa...

Snygg present! Det är bra att bli inspirerad och föra något steg vidare. (sa hon som just blev inspirerad av dig!)

Familjen skogstokig sa...

Jättefina! Jag har också sytt presenter, men jag glömde fota, som vanligt-ska de om jag kan få en livebild. Så jag fick blogga om bröd och loppisar istället :-)

Emilia sa...

Snygga grejer - "roliga" och fina plagg!

IA Nyckelpiga sa...

Helt underbara mössor och halsduk. Har kopierat halsduken, var tvungen, den är sá perfekt till min lilla. har länkat hoppas att det är OK.

Related Posts with Thumbnails