måndag 19 oktober 2009

Pompeja där det syns!

Häftpistolen åkte fram när ett febrigt barn sov och det pigga barnet lekte hos bästisen. Både stolen i förgrunden och bokhyllekombinationen kommer från farmor och farfar. Det snyggt buktande skivspelarskåpet mellan strama hyllor snickrades till deras nya hus på 40-talet och farmor hade ett "chict", klassiskt tyg häftat på den del av hyllan som tittade upp ovan den gröna lädersoffan. Farmor var min stilguru. Jag tror hon hade gillat pompeja i det här överblivna hörnet.

9 kommentarer:

ikketikketheo sa...

Jaa! Helt i min smak. Upp med alla tygerna!

Doris_Assar sa...

Finaste tyget!!!! Och precis en sån "lapp-pläd" har vi också i soffan! :-)

KATTCHING sa...

riktigt tjusigt!

Mockolini sa...

Skit snyggt =)

od Andulky sa...

Underbart!!

Hello sa...

Jättefint!

Jo, jag har anat tidigare att vi är stammisar på samma Ohlssons :)

Lilla Gryn sa...

Som ett smäck satt det!!
Verkligen passande och snyggt tyg.

Jes sa...

Det blev ju supersnyggt!!!

Re-dizain sa...

Hur kunde jag missa detta inlägg, jag har ju varit på besök efter?!
Den lilla prinsessan har väl fångat upp all uppmärksamhet. Grr..
Men va fint det blev i rummer med Sainis fina tyg..och knubblingen gillar jag också.

Related Posts with Thumbnails