lördag 24 oktober 2009

Mönsterbyte

Kostymnissar hoppar i jeansen när de är lediga. Jag som går i sjukhuspyjamas hela dagarna föredrar plyschbyxor när jag dräller runt hemma. Våra döttrar sliter av sig dagiskläderna så fort de kommer innanför dörren och byter till långklänning (!?). Oberoende av årstid. "Stor klänning" som lillasyster säger. Det är nämligen bara små, dvs korta klänningar som är tillåtna på dagis. Men hemma är det underligt nog volangkreationer som gäller.
Bild: Konvalecent och kök doppade i "soklad".

Ta vad du tror passar oss, käre mönsterbytare! Tjejerna drar 122 resp 110 vid det här laget. Storasyster som är ganska smal behöver lite tightare jeans och schysst fleecejacka men hittills har jag bara tyget fixat. Mer planer och tyg än plagg, som vanligt.... Prinsessklänningar går alltid hem och lite roligare jackmönster. Jag har Meedoms bok och senaste årens ottobre. Själv drar jag 46 upptill och 44 nertill och är mest i behov av tröjmönster som döljer midjevalkar utan att vara som tält.

2 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Du har en underbart härlig och färgsprakande blogg. Här finns hur mycket som helst att bli inspirerad av.

Aleisa sa...

hej ,
jag är den hemlis som tyvärr inte läste detta inan, och tyckte att flickorna hade så mycket, och det skulle vara bättre att skicka nåt du skulle sy åt dig, men nu, tror jag att kanske var helt fel, har den kommit fram, vad tyckte du om?, jag vet att det var storlek från 38 men tvekar nu om det 46. forlåt, kan alltid skicka nån annan gång, kram!

Related Posts with Thumbnails