söndag 4 oktober 2009

Falsk marknadsföring

... tycker min man ty jag har aldrig syltat. Saftat har jag gjort en gång i mitt liv. I somras satte en kompis en påse fläderblommor i nypan på mig med noga instruktioner hur man gör flädersaft. Det är ungefär lika avancerat som att koka te och jättegott! Så det finns hopp att jag iallafall blir saftig. Än så länge är jag mest hantlangare, dvs det är jag som rensat och plockat bären.

I burkarna finns min mans rönnbärsgelé och slånbär i sprit som ska bli likör. När han googlade recept på slånbärslikör fanns bästa recepten på utbrandhetshjalpen.com, alternativ.nu och paranormal.se. Det måste vara mer än ett sammanträffande. Sprit hjälper mot en hel del och en stärkande promenad i skogen har ingen dött av ;-)

2 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

hahahaha!!!! mycket träffande siter att hitta recept på .

Karin sa...

Jamen det gäller ju att ha en vision om hur man vill bli - och du är ju redan saftig, då är det ju bara sylten kvar ;-)

Related Posts with Thumbnails