torsdag 1 oktober 2009

Att vara gift med en samlare....

... kan inte vara lätt. Här är en av mina nya små samlingar. Jag tror att min man nu har vant sig vid att ha italiensk keramik vid spisen men han var inte helt nöjd när den största vasen kom hem. Jag gillar att de är lika vackra med eller utan blommor.
Skålen väntar på uthämtningsstället. (Bild traderasäljaren.)
I framtiden kommer keramikpryttlarna, glasskålarna och vintageleksakerna samlas i en annan blogg. Så blir det mindre uppenbart att jag shoppar mer än jag syr....

Välkomna till TOPPENLOPPAN!!!

6 kommentarer:

Re-dizain sa...

Bara skrattar:))

Åsa sa...

jättefina!

KRUMELEJ sa...

Ha, ha min pappa skulle läsa detta. Han är också gift med en samlare :). Så roligt att du vill vara med och tävla.

Beata sa...

Fina! Jag ska på loppisrunda snart. Blir kul att följa både det du syr och det du shoppar.

Familjen skogstokig sa...

riktigt fina. jag har mest tekannor i min fyndlåda.

Anonym sa...

Hej. Jag har själv en vas ur samma serie. Jag skulle gärna vilja veta mer om vem som skapat serien, värdet på keramiken,mm. Jag skulle bli tacksam om du vill berätta allt du vet. mail: ezzis@hotmail.se.
Tack på förhand.

Related Posts with Thumbnails