söndag 6 september 2009

Visst kan killar ha rosa!

Jag syr gärna två lika när jag väl sätter igång. Det första exemplaret blev en present till en fyraåring. "Jag älskar rosa" sa killen när han fick syn på tröjan. Den syddes helt rak och med vanlig kantning i halsen men fastnade aldrig på bild.

Storasysters tröja fick bli lite mer urringad men såg hemsk ut när jag väl kantat den i halsen. Sprätta kantband är vedervärdigt men det blev klart snyggare med mudd. För att halsen ska hålla styrseln lade jag in en tunn resårtråd. Hoppas det fungerar.
Här fastnade min man på bild. Snart 42 men "leggad" på bolaget två gånger senaste månaden. Den äldsta ena kassörskan någonsin frågat. Skitkul.
"Nu ska jag trolla dej till fe, som jag, som kan flyga" Bara så ni vet kan jag flyga nu.
Den här plockade vi inte
Men dom här är redan uppätna

14 kommentarer:

rino sa...

snygg tröja, gillar tygkombinationerna!
Jag fick faktiskt också visa leg i somras (snart 38). Man undrar lite hur dom tänker.

LillaBarn sa...

Härlig tröja! Pojkar kan visst ha rosa (inte enligt min man dock, men jag tror att kläder är mer rosa-tjej och blått-kille här i Australien). Snygg iaf. Fina foton, och tygerna nedan var verkligen ett fynd...

LillaBarn sa...

Härlig tröja! Pojkar kan visst ha rosa (inte enligt min man dock, men jag tror att kläder är mer rosa-tjej och blått-kille här i Australien). Snygg iaf. Fina foton, och tygerna nedan var verkligen ett fynd...

ikketikketheo sa...

Gillar stjärntyget!! (inte ofta man ser fint stjärntyg tycket jag) Och vilka underbara loppisfynd du gjort :)

Familjen skogstokig sa...

självklart kan grabbar ha rosa. Men om man inte ska sy själv är det nästintill omöjligt att hitta nåt i rosa som inte är volanger eller spetsar eller fjärilar på. jag har haft jättesnygga rosa piketröjor åt Fjant, men de är sorgligen urvuxna nu.
Vi plockade också svamp i helgen. Trattisarna var lite små, men en hel del gula katareller, taggsvampar och svart trumpetsvamp blev det.

Hello sa...

Ja, visst kan de!

Jag tycker den här muddringningen blev supersnygg!!! Väldigt snygga linjer!

Lilla NovaK sa...

Klart att killar kan ha rosa!! Ser ut som om det var en underbar dag i skogen!

Re-dizain sa...

Fräck tröja med det batikfärgade ihop med rosa:) Angående mudd runt halsen. Klipp lite mindre mudd och dra den mer när du syr fast den så behöver du inget resår i...
Så du gillar lammkött :)))
Härliga bilder på familjen och svamparna!!

Karin sa...

Åh, så duktig du är! Skitsnygg tröja! Samuel föredrar också rosa om han får välja. Alternativt lila.

Gulligan sa...

supersnygg och visst kan killar ha rosa!!!

á Yeliqa sa...

Killar kan absolut ha rosa!!! Min 6-åring har inga bekymmer med att bära rosa och en av hans favoritmössor är dessutom knallrosa :) Skittufft tycker jag medan han inte alls tycker att det är så märkvärdigt. - Den är helt enkelt skönast var hans kommentar :)

Anja Allvin sa...

Fina plagg!!! Och grattis till den fina mannen! :-)

Re-dizain sa...

Tack din buse!
Jag undrar bara varför du aldrig publicerar dina loppisfynd på den andra bloggen? Och kanske säljer där det du inte behöver:)
Kram

od Andulky sa...

Superfin tröja!! Härliga skogsbilder också!!

Related Posts with Thumbnails