lördag 5 september 2009

Veckans loppisfynd på begäran

Bloggen avslöjar obarmhärtigt att jag köper mer tyg än jag gör av med. Men det är omöjligt att låta såna här fynd ligga kvar på Röda Korset. Ovan en duk.
Satängvävt oanvänt tyg som borde räcka till en kjol åt mej.
Två underbara gardiner från en tillfällig loppis på en bakgata. De måste hängt hos en rökare men med ättika i sköljmedelsfacket fick jag bort nästan alla lukt.
Mer oanvänt tyg från Röda Korset. Vad tror ni om väskor?

Loppisfynd för mej är fina saker som andra inte har. Men ibland snackar vi verkligen FYND. Min man köpte nyss en skrivbordslampa som kostar 110 gånger mer på fina gatan (etthundratio!!!??).

10 kommentarer:

Beata sa...

Vilken tur du har som hittar så mycket fina tyger! Det kvittar hur mycket tyg man har,sådana fynd kan man inte lämna kvar i butiken!

Lilla NovaK sa...

Wow, vilka tyger du hittar! Jag kan inte bestämma mig för vilket av de tre översta jag gillar bäst! Ska bli spännande att se vad det blir av dem!

Familjen skogstokig sa...

underbara! Det understa speciellt, och de ska ju förståss bli en kjol eller klänning till dig!

Familjen skogstokig sa...

underbara! Det understa speciellt, och de ska ju förståss bli en kjol eller klänning till dig!

Sara sa...

Hej!!! Det första tyget har jag som gardiner i sovrummet fast en annan färg. Vad fint det tyget var som du fyndade. är den signerad?

Y sa...

Kul med gardiner i det mönstret! Jag hade gärna haft detta som gardin men det är bara en bit och den är ojämt solblekt. Inget av tygerna är signerat. Det blågröna är i en så underbar kvalitet att det "borde" varit signerat.

Åsa sa...

fynd var ordet! jättefina tyger!

Katarina sa...

Loppis ROCKAR! :-)

á Yeliqa sa...

Men nånting vilka fynd du har gjort!!! Jag förstår mycket väl varför du inte kunde låta bli :)

Krickelin-Krickelin sa...

Men åh, vilka fynd du gör! Blir riktigt avis. ;)

Related Posts with Thumbnails