tisdag 21 juli 2009

Favoriten kopierad

Förra årets svalaste skönaste sommarplagg kommer från Part Two. Jag brukar se ut som en gravid flodhäst med rynkning över brösten men den här blusen är inte rynkad i mitten eller vid ärmarna, vilket gör att tyget faller mkt snyggare. Vecket på ärmen, kantningen, sprundet, de klädda knapparna, vecket på fickorna är alla detaljer som lyfter.
Min kopia är lika skön men inte alls lika snygg, tycker jag. Tyget är för oroligt för fickor och jag är för lat för knappslå och klädda små fina knappar. Modellen är hur som helst fantastiskt skön och sitter bra.

Tyg: Fint tunt bomullstyg från Dollys
Mönster: se ovan

4 kommentarer:

Botilda sa...

Härligt somrig skapelse!

Hur skulle det vara med en lajvbild? Jag bjussade ju på en, i min tunika som ser väldigt snarlik ut ;-)

Y sa...

Haha, jaja. Ska sätta på mig mina stora svarta glajjor och beveka maken att ta en liten bild då. Om du tjatar :-D

Tant Grön sa...

Så bra när man kan kopiera modellen på sin favorit. Det var ett bra tips!

Botilda sa...

Tjat!

Related Posts with Thumbnails