tisdag 21 juli 2009

Äntligen vimplar

Vimplar är snudd på obligatoriskt i 00-talets barnrum. Jag trodde dumt nog att jag kommit på något nytt när jag började klippa till vimplar i mina loppistyger. Men jag kom helt av mig när jag såg kattchings fina blogg. Där var samma idé! Sen har jag googlat runt lite och hittat retrovimplar överallt. De flesta kommer från holländska Engla och kan köpas tex här. Men det finns även svenska varianter tex på designtorget eller wekidz. Jag tycker iallafall att dessa är snyggast! Å så mina förstås :-)
Såhär såg iallafall döttrarnas sovrum ut under ett par minuter idag. Överkastet kommer från Röda Korset som så mkt annat hemma hos oss.
Någon som ser den enda vimpeln i nytt tyg?

10 kommentarer:

Tant Grön sa...

Åh så tjusigt!

En vacker dag ska jag också sy vimplar :-)

Nette sa...

Jättefina, vackra tyger.
Har också tänkt sy vimplar åt lillfisen när hennes rum möbleras om vid byte av spjälsäng till barnsäng.

Myssel sa...

Vad fint det blev!

Jag tror att den randiga är IKEA-tyg. :-)

Katarina sa...

Jag sätter en slant på att Maria/Myssel har rätt för det var precis min tanke :-)

Totaja sa...

Åh vad härliga färger i ett barnrum, varmt och uppiggande!

Botilda sa...

Den här var finast av alla, för den är så vackert solgladgul!

Helena sa...

Snygga vimplar! Gissar också på den randiga, tycker jag känner igen den från IKEA?

Y sa...

tack för alla snälla kommentarer!!
japp, ni har så rätt. Ikea it is o randig är den

Mallaching sa...

Väldigt fina vimplar! Jag byter gärna till mig den bruna gardinen! Vad skulle du vilja byta mot?

Anonym sa...

Flaggorna är hur fina som helst och det är förresten hela din blogg!!!

Det här med trekanter kanske jag skulle klara? Vi ska ha kalas för Alexander nästa helg med sjörövartema och det hade varit kul att sy några svarta med sjörövar-dödskallar och så alla möjliga och omöjliga färger på resten. Men hur sitter de ihop? Är det en snedslå eller någon slags platt band?? Finns det på rulle? Har du sytt både fram och baksida? Har fru syltig och saftig några tips till sin mittihandentummade väninna söderöver? Kramar Ammi

Related Posts with Thumbnails