fredag 5 juni 2009

Vad är roligast att läsa/titta på i en syblogg?

En liten snabbgallup visade att bilder på inköpta tyger var lika intressanta som sydda alster, framförallt unika tyger. Jag ska bli bättre på att fotografera mina loppisfynd. Gardinen ovan hittade jag igårpå myrorna vid Adolf Fredriks kyrka.
Processen som ledde fram till sydda plagg var också intressant. Planering, tygletande, problem att anpassa mönster osv. Här får ni ett hum om hur nästa klänning kommer se ut, alla tyger från loppisar.
Nästa fråga är varför man bloggar. Är det ett sätt att visa upp sig eller ett bra sätt att dokumentera för sig själv? Bloggar är som offentliga dagböcker på gott och ont. Vi har varit usla på att dokumentera roliga saker som barnen säger och gör men har lovat varandra bot och bättring. Det kommer underbara kommentarer varenda dag. Igår berättade storasyster om tågresan till Göteborg. "Då blev jag åksjuk. Det kändes som en hel åker med loppor i mig."

Storasyster är just nu ganska organiserad och gillar att hjälpa mej flytta tygtravar på golvet. Lillasyster står för entropin. Ovan ser ni ett typiskt storasysterstilleben som hittades under bordet i gillestugan.

5 kommentarer:

Errajka sa...

Å, det kanske är en typisk storsyster grej att göra stilleben, det verkar så. Jag tycker det är jättehäftigt! Gillar dina nya tyger skarpt :) hipp hurra för secondhand!

anna sa...

Underbara tyger!

Ett Tu Tre sa...

Vilka härliga tyger i orangea toner du har plockat ihop - det kommer att bli en helt fantasktisk sommarklänning(?).
Jo, jag håller med det är kul att se andras tyger och avundas lite (som dina i detta inlägget. framförallt ger bloggarna lite eller mycket inspiration och i synnerhet om det som presenteras i dem är varierat.
Själv bloggar jag av olika anledningar. Att notera mina egna framsteg och undvika samma misstag i framtiden, att nå ut till andra som pysslar (inga av mina irl-vänner är särskilt pyssliga av sig)och sen gillar jag att skriva, så det gör jag för min egen del även om jag är medveten om att det är bilder som attraherar besökare mer än texter.
Jag ser framemot att få se det färdiga plagget av de fina tygerna!

MVH Sara

ikketikketheo sa...

Allt möjligt kan vara interessant, inte bara alster nej.... själv har jag lagt märke till att jag gillar om en blogg ocksa har en personlig touch. Nu funderar jag lite pa om och hur jag vill/ska göra om min blogg faktiskt. Vi far se ;)
Trevlig fortsättning pa helgen!!

Hello sa...

Men allvar??! Jag som är in där minst en gång i veckan och _aldrig_ hittar nå roliga tyger där! Lyllos dig!

Klänningstitten ger mersmak!

Related Posts with Thumbnails