onsdag 3 juni 2009

Tack och loppisfynd

Idag låg ett fantastiskt paket i brevlådan. Underbara Katarina skickade ett tackbrev med S&S-mudd hon själv färgat till den perfekta solgula färgen. Här ser ni hur bra den passar den blommiga loppisfyndade trikåklänningen på bilden. Dessutom låg där en rejäl bit av det hett åtrådda helikoptertyget. Det gick minst sagt hem hos rosa teknikintresserade lillasyster. Tack!!!! Du får bostätta dej här om du vill ;-)
Min lediga vecka har hittills bestått av loppisrundor, lekparker, baka, fika och lite sömnad. Bilden ovan är fynd från tre loppisar i grannstaden.

Den turkosa vasen hade jag något vagt minne av att jag sett någonstans. Efter lite googlande av stämpeln kom jag fram till Bitossi. Det är keramikserie som tillverkats och sålts kontinuerligt sedan 1953. Inga fantasipriser på ebay men iallafall mer än de 25 spänn jag betalade.

Jag samlar på Rörstrands gratina och Gullaskrufs Reffla och de ljuvliga lövliknande faten är det sistnämnda.

På en vecka har jag nu hittat samma påslakan i tre olika färgställningar på tre olika loppisar. (Förra inlägget rosa och ljusblå och nu grön.) Det blåblommiga tyget är en gardin som ska bli jacka till det blå barnet. Under samma vecka har jag också fyndat flera längder pompeja i min favoritfärg. Senaste längderna var inte ens fållade.

Den lilla porslinsbjörnen är inget fynd per se, snarare en muta. Den andra tjejens hiskliga porslinsmuta lämnades kvar på McDonalds som var ytterligare en muta. Vid vilken ålder börjar tjejer gilla att shoppa och fynda?
Ungarnas favoritfynd var förstås skattkistan som ska fyllas med utklädningskläder. Den står nu välbesprutad nere i garaget i väntan på en makeover.
Den här usla bilden visar lockets vassa metallkant. Det klipper lätt alla fingrar på valfritt barn och måste desarmeras. Det enda jag har hemma är liggunderlagliknande material. Finns det något annat? Vanlig gummilist är nog för tunt. Jag skulle egentligen vilja ha skumgummistavar som går att slitsa och limma på kanten. Finns sånt?
Loppisarna på hemmaplan var lite blekare men bra böcker går alltid hem.
Enda tyget var ett påslakan, redan tingat av StoralillaJ.

2 kommentarer:

ikketikketheo sa...

Ah vad jag saknar loppis... jag tycker vasen är jätte läcker och kistan är ju en klar favorit :)

Re-dizain sa...

Fina loppisfynd!
Bitossi vas är jättegullig och hittar du inte plats för den hemma så tar jag emot den mer än gärna:)
Jag har några delar i samma serie och tycker att dom är ljuvliga!

Related Posts with Thumbnails