onsdag 3 juni 2009

Solhattar

Helgens solhattsmönster modifierat till barnstorlek. Förhoppnignsvis passar hatten lillasysters dagiskompis som fått en egen lillasyster. Kompisen valde tyget själv, ursprungligen ett loppisköp.
Den nya lilla lillasystern fick dreggelbandanas i tyg från Ohlsson resp MG-tyger. Mönstret är min sykompis som inte bloggar (än).
Någon som vet varför min maskin, Husqvarna, gör så här fula knutar på baksidan när den fäster tråden "på stället"?
Stjälpredan som var rätt avis på den rosa hatten. Jag måste fixa bättre förvaring för mina trådrullar.
Storasysters hatt i ikeatyg och modifierat ikeamönster.Foder från Åhléns. Orginalkullen passar alltså en fyraåring, om än hyfsat tjockskallig.

5 kommentarer:

LumLum sa...

Underbart härliga solhattar. :)

mustafa sa...

tråkigt med knutar men det kanske kan minimeras i antal ifall du gör á la mustafa när jag syr brätten:

istället för att fästa gör jag en 90graders svängning upp dit jag vill att nästa rad ska börja och sluta.

istället för att raderna ser ut såhär:
----

----

----

så ser de ut såhär:
----
|
----
|
----

fast den sömmen kan man ju kamouflera rätt bra i en annan söm.

ikketikketheo sa...

Fint mönster du kommit fram till! Fast Prussiluskan-hatten var ocksa charmig ;) ;)

Thea sa...

Snyggt!!
Min Husqvarna gör också såna knutar. Vilket bra tips Mustafa hade!

Y sa...

tack för komplimanger o skitbra tips, mustafa!

Related Posts with Thumbnails