fredag 5 juni 2009

Lediga!

Junibacken rular!
Jag försökta muta damerna med glass mot att de gick med på att gå ut innan stängningsdags. Det gick icke. Storasyster bänkade istället sig och syrran på bästa platser en kvart innan sista föreställningen. En föreställning de sett minst två gånger tidigare.
Prinsessovsäckarna var däremot en muta som gick hem. Jag jobbade medan min mer terränggående man tältade och fiskade förra veckan. Treåringen berättade stolt att hon fått en mört och syrran en sarv. Jag var tvungen att googla...

1 kommentar:

Familjen skogstokig sa...

Åh, vad roligt att tälta! Det har jag på listan försommaren också, men vi är tyvärr tältlösa förutom Hs älskade militärtält-och då blir man inte så terränggående. Men förresten; är inte sarv en renhanne, inte en fisk? Det borde väl din man vara bekant med?

Related Posts with Thumbnails