fredag 19 juni 2009

Glad midsommar!

Min man fick på tjejerna hemsydda klänningar innan de åkte på midsommarkalas. Jag åker snart till jobbet :-(

Stort tack till både köparen och de som trissade upp priset på den lilla gula klänningen i min Rädda Mammorna-auktion! Den blev faktiskt dyrast hittills. Jättekul! Alla kan se att den är betald på widgeten till vänster ;-). Själv är jag lite putt att jag missade Svenska Mönsters auktion. De hade passat pärltokiga lillasyster perfekt.
Inget inlägg utan bilder. Tyget ovan är ett kuddfodral för en tia. Jag känner såväl igen tyget men kommer inte på vad det är. Någon som vet? Marimekko?
Min man undrade om jag fick betalt för att ta hem den här tavlan men jag tycker den passar perfekt i barnrum eller på utedasset vid stugan. På 70-talet kunde man tydligen köpa färdiga kit med färg och en duk full med sifferprickar som visade vilken färg som skulle användas. Min man suckar men jag gillar faktiskt det här naivt pixliga resultatet.

Till min Eko-byte-kompis: Allt är oförändrat sedan vårens byte. Vi ser fram emot paketet!

Glad midsommar!!!

6 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Åh vilket härligt tyg! De där dukarna med siffror går fortfarande att köpa faktiskt! ;) Kanske något att ägna sig åt i sommar!? :D

Sara sa...

Jag är så gott som säker på att det fina äppeltyget är designat av Sven Fristedt. Tyvärr minns jag inte vad det heter, eller om det tillverkades av Borås eller av någon annan?

Doris_Assar sa...

Snyggt tyg och kul att auktionen gick så bra!!

Tant Grön sa...

Tyget med de röda äpplena har jag också, två gardinlängder som jag hittade på Myrorna för 6 år sedan, kostade ingenting :-) Jag har sett det i grönt också, skulle hellre vilja ha det, Tant Grön som jag är, hi, hi

Re-dizain sa...

Det är Sven Fristedt tyg, tryckt av Borås Wäfveri. Jag har det i grönt, orange-gult och rött. Älskar det tyget, så användbart

Y sa...

tack för all info!!!
jag tror min man kan få ett sånt tavel-kit när han fyller år, om han är riktigt snäll :-D

Related Posts with Thumbnails