måndag 1 juni 2009

"Du, den där hatten ser rätt tantig ut"

"Blä" säger vi åt översten i huset bredvid som hojtade från sin altan.

Hatten är det enda jag lyckades sy i helgen. Inget vidare sömnadsfacit. Jag började klocka ut den strax ovan öronen vilken ger en katastrofal passform. En enda vindpust så ryker den.

Kullen kommer från ikeas gratismönster och tygerna är från loppis resp mina gamla jeans.
Lillasysters kläder matchar, till skillnad från mina, och hon får till en hyfsad Hollywoodlook, men det är fasen vad svårt det är att fota sig själv i spegel.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Jakten på den perfekta vuxenhatten har bara börjat.... :-) Lillasyster ser i alla fall helcool ut på bilderna!!
Får se om jag får till en blogg-bild på O i hans linne där jag kanske kan använda bildtricket du lärde mig!

Tack igen för ett par toppentrevliga dagar!

Pernilla sa...

läcker hatt..

ska du fota dig själv i speglen så vänd kameran mot dig så du inte får blixten från speglen mitt i kortet.
så ser du bilden i speglen så du träffar dig själv o inte tar på nåt annat bredvid,
ser du inte kortet i kameran så får du helt enkelt chansa med o ta kort.

anna sa...

Härlig hatt! Tycker den är ursnygg!!

Anja Allvin sa...

oj vad fin! Härlig blogg, lägger till dig :-)

Thea sa...

Dumma översten!! :-)
Jag tycker den ser jättetuff ut! Lite knåpande med mönstret så blir den klockren (fast som sagt så syns inte det på bilderna, det var bara du som skrev det!).

Y sa...

tack för tips. jag vet hur jag ska göra för att synas bättre själv, men det var liksom inte målet. Meeen bara hatt o inte nuna är svårt att få till.

Lite justeringar så kan nog hattmönstret bli helt ok.
tack för all uppmuntran! o grannen ska ha stryk ;-)

mustafa sa...

dottern ser sannerligen hollywoodsk ut. nedre bilden är en fin illustration av hur det skulle se ut om du strök omkring i buskarna hos grannen, redo att paparazza honom.

Related Posts with Thumbnails